همزمان با بزرگداشت هفته هلال احمر، مانور دو روزه بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان ایلام روز سه شنبه با حضور مدیرکل بحران و جمعی از مسوولان محلی در روستای کلک نقی از توابع شهرستان ملکشاهی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 11 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  هدف از برگزاری این مانور را توان افزایی تیم های بهداشت و درمان اضطراری و حفظ آمادگی تیم های امدادی در شرایط بحرانی عنوان کرد.

علی اصغر علی اکبری بیان کرد: این مانور با رویکردهای بهداشتی و درمانی، توانبخشی، امدادی، فرهنگی و آموزشی به همت معاونت‌های بهداشت و درمان و توانبخشی، امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، آموزش وپشتیبانی این جمعیت اجرا می شود.

وی افزود: تیم های بهداشت و درمان اضطراری شامل پزشک، پرستار، ماما، تکنسین دارویی، کارشناس تغذیه، کارشناس روانشناسی و بهداشت محیط، ارتوپد فنی و مددکار در دو روز متوالی خدمات خود را به صورت رایگان به مردم اهالی منطقه ارائه می‌دهند.

علی اکبری اظهار داشت: در روز اول اجرای مانور، تعداد ۱۰۶ نفر از روستاییان از خدمات ویزیت و داروی رایگان، ۳۶ نفر از خدمات مامایی، ۹۷ نفر از خدمات پرستاری، ۲۰ نفر از خدمات ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی، ۱۵۶ نفر از خدمات روانشناسی و همچنین ۶۰ نفر از کودکان و نوجوانان از خدمات تیم های سحر (سامانه حمایت های روانی) و آموزش های پناه گیری و خروج ایمن در هنگام حوادث از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

وی انجام عملیات جستجو و نجات توسط تیم آنست و رهاسازی مصدوم فرضی از ارتفاعات روستای کلک نقی با استفاده از کارگاه تیرول توسط تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر استان را از دیگر برنامه های این مانور برشمرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار