جانشین انتظامی ایلام با تاکید بر تشدید اقدامات مقابله ای با قاچاق گفت: میزان دستگیری قاچاقچیان و متخلفان در این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲۱ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ 11 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  سرهنگ حسین نجفی اظهار داشت: تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، ممانعت از خروج کالاهای اساسی و مورد نیاز از مرزها، امن سازی بسترهای لازم برای احیاء سرمایه گذاری در کشور بخشی از راهبردهای ناجا برای تحقق شعار سال است.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی بازیگر اصلی صحنه مبارزه با قاچاق کالا است و به منظور تحقق نقش و وظایف خود در قبال شعار سال مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با تکیه بر تحول هوشمند و به عنوان یک راهبرد جدی دنبال می کند.

جانشین انتظامی ایلام تصریح کرد: کشف ۲۸ تن نهاده دامی قاچاق، یک هزار و ۹۱۵ راس دام، ۱۱ هزار و ۲۳۰ قطعه مرغ، ۵۴ قطعه اموال فرهنگی و تاریخی و کشف ۳۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد خوراکی از جمله مهمترین اقدامات شاخص پلیس امنیت اقتصادی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری بود.

وی با اشاره افزایش ۱۲۶ درصدی توقیف خودروهای حمل کالای قاچاق نسبت به پارسال گفت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده نیز ۹۹ درصد رشد داشته است.

سرهنگ نجفی در بخش دیگری از سخنان خود از عزم جدی پلیس برای برخورد با احتکار کالاهای ضروری مردم خبر داد و گفت: پلیس با اجرای گشت های مشترک با تعزیرات و اداره صمت بازار را تحت کنترل داشته و با کسانی که بخواهند با احتکار کالاهای ضروری باعث خلل در عرضه و توزیع شوند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی همچنین به اجرای برنامه های آموزشی برای ماموران در برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز اشاره و تاکید کرد: امروز با همت دستگاه قضایی شاهد برگزاری جلسه آموزشی ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان با هدف آشنایی پلیس از قوانین جدید در راستای حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز بودیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار