مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: یک هزار راس دام در استان تاکنون در قالب خرید دام مازاد عشایر بصورت لاشه ای خریداری شده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 11 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرشاد یاسمی  اظهار داشت: با پیگیری های استاندار و نمایندگان با وزیر جهاد کشاورزی خرید دام مازاد عشایر بصورت لاشه ای و کیلویی ۸۵۰ هزار ریال موافقت شده است.

وی افزود: خرید دام بصورت لاشه ای در شهرستان های ایلام، چوار و چرداول شروع شده و به ترتیب همه شهرستان ها در دستور کار است.

مدیرکل امور عشایر ایلام از خرید یک هزار راس دام مازاد لاشه ای در استان خبر داد و تاکید کرد: این مقدار تحویل پشتیبانی امور دام شده که به مرکز ارسال می شود.

یاسمی از پیش بینی ۲۰ درصد خرید دام میش حذفی استان در این مرحله خبر داد و یادآور شد: محدودیتی برای خرید در این مرحله وجود ندارد.

وی در خصوص خرید دام پروار عشایر بصورت زنده نیز اضافه کرد: به قیمت متعادل روز برای خریداری برنامه ریزی شده و در دستور کار امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی است و شورای سیاست گذاری جهاد کشاورزی باید این مجوز را صادر کند که ۹۰ درصد کار انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر ایلام جمعیت عشایر استان را ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار اعلام کرد و گفت: این عشایر دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند.

یاسمی با اشاره به توزیع ۲ هزار تن کنسانتره برای دام عشایر استان در سال جاری اظهار داشت: ۷۵۰ تن جو نیز خریداری و در حال توزیع بین دام عشایر است.

وی در خصوص پلاک کوبی دام عشایر گفت: یکی از نکات ضروری در بحث صادرات و خرید دام پلاک کوبی است که عشایر باید اقدام کنند چون بر اساس دام های پلاک کوبی شده خرید و تامین نهاده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پلاک کوبی یک میلیون راس از دام عشایر استان تاکید کرد: تاکنون ۷۰ درصد دام های عشایر استان پلاک کوبی شده است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار