نماینده ولی فقیه در استان؛
امام جمعه ایلام گفت: اقدام دولت در تحقق عدالت اجتماعی و اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی قابل تحسین است.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 10 May 2022

به گزارش تابناک ایلام  ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در همایش جهاد تبیین با حضور هادیان سیاسی بسیج، افزود: حرکتی که رئیس جمهور در رابطه با تحقق عدالت، توزیع یارانه، جلوگیری از رانت خواری و سوءاستفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی در پیش دارد، قابل تحسین و به سود اقشار آسیب پذیر جامعه است.

وی افزود: بطوریکه ۷۰ درصد منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب عده ای خاص می رود و مردم از منافع آن بی بهره هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: دشمن به گونه ای می خواهد اذهان را مهندسی کند که در کشور مشکلات و اعتراض هایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دولت به خوبی در حوزه مدیریت یارانه ها و ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد عمل شده است، گفت: سرمایه دارانی که سالها از این رانت استفاده کرده و سود زیادی هم عاید آنان شده است در برابر این اقدام دولت ایستادگی می کنند به دلیل اینکه منافع خودشان را در خطر می بینند و دغدغه قشر متوسط و ضعیف جامعه را ندارند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: حال که تصمیم بر این گرفته شده تا ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شود و سفره مردم آسیب نبیند و از طرفی قدرت خرید پایین نیاید، دیگران در حال سوء استفاده از این شرایط هستند و فضایی ایجاد کردند که کسی جرأت نکند این اصلاح را انجام دهد، جراحی که باید اتفاق بیفتد و دیگران در گذشته جرأت انجام آن را نداشتند.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: دولت در این راستا تلاش کرده است که سیستم موجود توزیع یارانه ها که طبقه غنی جامعه بیشترین سود و فقرا کمترین بهره می برند را به نفع اقشار آسیب‌پذیر تغییر دهد و در راستای عدالت اجتماعی گام بردارد که همه باید آن را تقویت کنیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار