سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغاز به‌کار عملیات مرمت پل‌های مسیر جاده غار زینگان در شهرستان مهران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 09 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت گردشگری غار زینگان شهرستان مهران عملیات مرمت ۱۱ پل و ساخت ۲ پل در مسیر جاده این غار با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و با اشتغالزایی غیرمستقیم ۱۵ نفر شروع شد.

وی هدف از اجرای عملیات راه دسترسی غار زینگان را دسترسی آسان گردشگران به این پدیده منحصر به فرد گردشگری دانست و گفت: با اعتبارات تخصیص یافته این راه دسترسی تکمیل می‌شود.

شریفی تصریح کرد: این غار شگفت انگیز که می توان از آن به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار طبیعی استان ایلام نام برد در ۱۰ کیلومتری بخش صالح آباد واقع است و از مهمترین اماکن گردشگرپذیر این استان است.

غار طبیعی «زینگان» یکی از شگفتی‌های طبیعی است که در فصل تابستان نیز با وجود گرمای بالای منطقه صالح‌آباد که به حدود۵۰ درجه بالای صفر می‌رسد در میان غار زینگان انگار باران می‌بارد و بوی سبزه و گل در میان نی‌زارها روح و تن را به مهمانی خود می‌خواند.

این غار روباز واقع در منطقه نمونه گردشگری صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران، بیش از یک کیلومتر طول دارد در داخل آن آب جاری است و دهلیزهای آبگیر، قندیل‌های متعدد و آبچک های طبیعی و بسیار زیبایی در درون خود دارد.

اختلاف هوای داخل غار با بیرون از آن بیش از ۲۰ درجه سانتی گراد است به همین علت غار زینگان به غار بهشتی معروف شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار