عدم نظارت اتحادیه وبی اهمیت بودن به شرایط حاکم در بازار مسکن باعث شده افراد سودجو و دلال ،سقف رهن منازل را تا به بیش از 200میلیون تومان وکرایه در برخی از نقاط شهری دهلران با پیش پرداخت رهن 100میلیون و ماهیانه 1تا 2 میلیون تومان باشد .
کد خبر: ۱۰۴۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 08 May 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: این روزها در حالی آرم آرام به فصل جابه جایی مستاجران نزدیک می شویم که مستاجران با مشکلات عدیده ای بنام رهن و اجاره وافزایش افسارگسیخته در این شهرستان مرزی مواجه هستند. 

 شهرستان دهلران یکی از شهرستان های فاقد امکانات کشور است که به مدد شرکت های متعدد که تاکنون هیچ عایدی برای مردم و شهر دهلران جز مشکل و افزایش بی ضابطه و افسارگسیخته‌رهن و اجاره نداشته اند !

متاسفانه این روزها شاهد افزایش افسار گسیخته نرخ اجاره ‌بها در شهرستان دهلران هستیم که این افزایش قیمت ها معقولانه و منطقی به نظر نمی رسد چرا که وجود شرکت ها در منطقه باعث شده شاهد افزایش بی حساب کتاب قیمت ها در این شهرستان باشیم .

عدم نظارت اتحادیه و بی اهمیت بودن به شرایط حاکم در بازار مسکن باعث شده افراد سودجو و دلال ،سقف رهن منازل را تا به بیش از 200میلیون تومان وکرایه در برخی از نقاط شهری دهلران با پیش پرداخت رهن 100میلیون و ماهیانه 1تا 2 میلیون تومان باشد .

با نگاهی به بازار مسکن در شهرستان دهلران و میزان حقوق دریافتی برخی کارمندان و افراد کارگر این واقعیت به اثبات می‌رسد که عمده پرداختی خانوارها به تأمین هزینه مسکن در این شهرستان مرزی سوق پیدا می کند که باعث شده برخی خانواده ها برای پرداخت هزینه اجاره بها با مشکل مواجه شوند.

با توجه به بازار آشفته رهن و اجاره بها و نابسامانی در بازار مسکن در شهرستان دهلران ورود دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی و لحاظ کردن قاعده‌ای مشخص،در این شهرستان امری بسیار ضروری است وتا به امروزاین امر مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است.

از آنجایی که داشتن سرپناه یکی از مولفه های رفاه اجتماعی تلقی می شود ،در شرایط بد اقتصادی حاکم بر جامعه وافزایش سرسام آور رهن و اجاره به خاطر وجود شرکت ها و دلالی دلالان از خدا بی خبر و عدم نظارت اصناف و اتحادیه مشاورین املاک انتظار می رود مسئولان شهرستان و دستگاه های نظارتی و دستگاه قضا علاوه بر رصد شرایط حاکم رهن اجاره با اخلالگران و مسببین این افزایش بی ضابطه و افسارگسیخته‌رهن و اجاره برخورد کنند چرا که عدم توجه به این موضوع می تواند بنیان خانواده ها را هدف قرار دهد و اگر چاره اندیشی نشود طی هفته ها و ماه های آتی شاهد اسکان چادر نشینی در گوشه و کنار شهر دهلران خواهیم بود.

برابر برسی میدانی یکی از علل افزیش اجاره بها در شهر ستان دهلران حجم نیروهای غیر بومی و پرداخت نامتعارف اجاره بها است و اگر اقدامی نشود حاشیه نشینی و چادر نشینی دور از انتظار نیست آقایان مسئول !

ودر وصف شرکت ها منطقه با این همه نیروی غیر بومی به این شعر بسنده می کنم 

امیدوار بود آدمی به خیر کسان / مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار