مدیرعامل شرکت گاز ایلام؛
مدیرعامل شرکت گاز ایلام از گازرسانی به ۲۲ روستا و ۲ شهر در اقصی نقاط استان خبر داد و گفت: این تعداد روستا در هشت شهرستان از توابع استان و شهرهای پهله و میمه نیز در دهلران قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 02 May 2022

به گزارش تابناک  ایلام عباس شمس‌اللهی   با بیان اینکه این تعداد روستا در شهرستان های آبدانان، چوار، ایوان، چرداول، هلیلان، دهلران ، سیروان، ملکشاهی  گازدار شده است، افزود: این روستاها شامل طلور، چشمه‌ شیرعلی، سرکمر، چمسارد، میوانه، هرقوش، بالادشته، گراب، بوستانه، احمدآباد، فرخ آباد، گوراب سفلی و علیا، سرابکلان، قلعه وزیر، فاطمیه، انجیر، قرجیلیگان، توت خوشادول، دول‌کبود خوشادول، نادرآباد و گراب خوشادول بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرهای پهله و میمه از توابع شهرستان دهلران بعنوان آخرین شهرهای باقیمانده استان در طول سال گذشته گازدار شده است، اظهار داشت: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در شهرها ۱۰۰ درصد و در روستاها ۹۷ درصد است که تلاش می‌شود تعداد روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در سال‌جاری و آتی نیز گازدار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ شهر استان و ۵۱۴ روستای استان گازدار شده‌اند، یادآور شد: از ۶۲۴ روستای استان ایلام تعداد ۵۱۴ روستا گازدار و تعداد ۴۴ روستای دیگر در دست اجرا، ۱۴ روستا در دست مطالعه و بررسی و مابقی روستاها نیز فاقد قابلیت گازرسانی هستند.

شمس‌اللهی از تحقق نامگذاری سال جهش‌تولید در این شرکت خبر داد و تصریح کرد: شرکت گاز استان ایلام در راستای تحقق نامگذاری سال جهش تولید با گازرسانی به واحدهای تولیدی و مناطق کمتر توسعه‌یافته استان گام‌های ارزشمندی برداشته و امسال نیز تلاش خواهد کرد که شعار امسال مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های مختلف گازرسانی از چند سال گذشته تاکنون، استان ایلام از ضریب میانگین کشوری برخوردار از گاز عبور کرده است و انتظار می‌رود تا پایان سال آینده جشن پایان گازرسانی در شهرها و روستاهای این استان برگزار شود، گفت: گسترش شبکه گاز بعنوان یکی از ارکان عدالت در خدمت‌رسانی به شمار می‌رود که این امر در توسعه مناطق کمتر توسعه یافته شهری و روستاها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستائیان و حتی افزایش شاخص سلامت در مناطق محروم می‌تواند موثر باشد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام افزود: گازرسانی در این دیار با توجه به موقعیت جغرافیایی و به لحاظ بافت زمین‌شناسی خاص و کوهستانی و سخت گذر بودن مسیرها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که به همت کارکنان این شرکت، یکی پس از دیگری رفع و هم‌اکنون شعله های آبی رنگ گاز، گرمابخش منازل مردم در اقصی نقاط استان است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار