استاندار ایلام خواستار تسریع در روند رسیدگی به پرونده های حوزه قاچاق کالا در استان شد و گفت: به دلیل اطاله دادرسی تعداد قضات حوزه قاچاق کالا و ارز افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 01 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  حسن بهرام نیا در نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، بر ضرورت هوشیاری تمامی دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضایی در برابر سند سازی قاچاقچیان تاکید کرد و گفت: قاچاقچیان سابقه دار استان شناسایی و تعامل بین دستگاه امنیتی و انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز افرایش یابد.

وی افزود: زیرگروه های نشست مقابله با قاچاق کالا و ارز باید فعال و خروجی تصمیمات کارگروه در این کمیسیون مطرح شود.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین بنرهای پیشیگرانه در خصوص فرهنگ‌سازی مقابله با قاچاق کالا و ارز نصب و تیم های بازرسی صمت استان بصورت روزانه در تمامی شهرستان ها برای مقابله با قاچاق کالا فعال شوند.

بهرام نیا با اشاره به ضرورت تامین نهاده های دامی توسط جهاد کشاورزی استان گفت: باید تمامی تلاش خود را برای تامین نهادهای دامی بکار گیریم و نظارت بر توزیع نیز بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به قاچاق در حوزه نفت سفید یادآور شد: به دلیل اینکه نفت سفید در فصل خاصی از سال مورد استفاده جامعه است، شاهد قاچاق قابل توجهی در این حوزه نیستیم.

استاندار ایلام با اشاره به کالاهای قاچاق در اموال تملیکی گفت: به دلیل انجام امورات اداری برای واگذاری این کالاها، در برخی از موارد کالا از بین می روند و به اقتصاد کشور ضربه ای وارد می شود.

بهرام نیا با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیف شده و کالاهای قاچاق در استان گفت: پس از توقیف کالا، پرونده قاچاق پس از ارجاع به چندین دستگاه ها مربوطه برای صدور حکم ارسال می شود و بعضاً این فرایند به طول می انجامد که لازم است به هماهنگی قضایی بصورت کاملا قانونی این فرآیند تسریع شود.

وی جلسات و نشست های هماهنگی مبارزه با قاچاق استان را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: این نشست ها که با حضور تمامی اعضا مرتبط با مبارزه با قاچاق استان برگزار می شود می تواند بسیار در مبارزه با قاچاق کالا موثر باشد.

بهرام نیا با قدردانی از گزارش های ارائه شده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا گفت: مواردی است که باید به واسطه همین نشست احصا و باید مصوبه ایجاد شود که از قاچاق جلوگیری شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله با قاچاق کالا افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند جلوگیری از قاچاق باید کاملا قاطعانه و بی رحمانه باشد که حجت شرعی و قانونی بر همه تمام است که باید تمامی ظرفیت خود را پای کار بیاوریم.

استاندار ایلام با اشاره مضرات قاچاق کالا برای کشور گفت: تعطیلی کارخانه و بیکاری، نداشتن نظم و انضباط در اقتصاد، از دست رفتن فرصت های شغلی از جمله مهم ترین مضرات قاچاق به شمار می آید.

بهرام نیا دلایل اصلی قاچاق کالا را پایین بودن سطح آگاهی مردم از تبعات و خطرات قاچاق کالا عنوان کرد و اضافه کرد: وجود جاده های ترانزیتی استان از شمال غرب به جنوب شرق کشور ، تردد به استان های کرمانشاه و کردستان، سود آوری فروش سوخت و اختلاف قیمت از جمله مهم ترین دلایل قاچاق عنوان کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار