در جنوب استان ایلام ودر پتروشیمی دهلران هم گویا ساز ناکوک شرکت ها در بحث جذب نیرو آرام آرام به رول خارج از شرایط تعیین شده کمیته کارگری استان و شهرستان سوق پیدا کرده است و برخی افراد هم نقش کد خدا را بازی می کنند درهنگام جذب !
کد خبر: ۱۰۴۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷ 30 April 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور طی ماه های اخیر مباحث بحث بر انگیزی در خصوص پتروشیمی های کشور مطرح شده است ازانتصاب پر حاشیه عبدالعلی علی‌عسگری به عنوان مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج ‌فارس گرفته تا ماجرای پتروشیمی میانکاله وکتک زدن خبرنگار توسط نماینده پتروشیمی میانکاله !

اما گویا عدم توجه مسئولان پتروشمی در همه کشور صدای برخی از مسئولان اجرایی هم در آورده است چرا که با گذر از انتصاب پر حاشیه عسگری به عنوان مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج ‌فارس و ماجرای پتروشیمی میانکاله در شمال کشور این باردرغرب کشور نیزاستاندارایلام هم با انتقاد از تاخیردرآغازعملیات برخی پروژه‌های حوزه نفت و گاز روند عملیات اجرایی پارک پلی پروپیلن وارد میدان مطالبه گری از شرکت های پتروشیمی و نفت گاز شده است .

 اما در جنوب استان ایلام ودر پتروشیمی دهلران هم گویا ساز ناکوک شرکت ها در بحث جذب نیرو آرام آرام به رول خارج از شرایط تعیین شده کمیته کارگری استان و شهرستان سوق پیدا کرده است وبرخی افراد هم نقش کد خدا را بازی می کنند درهنگام جذب !

موضوع پتروشیمی دهلران و شرکت های منطقه ازجهاتی می توان مورد تحلیل قرار داد که چرا تا کنون علی رغم سفرکاری مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی به این شرکت ها هیچ یک از خبرنگاران شهرستان که نمایندگان افکار عمومی هستند دعوت نمی شوند ؟ !

از نگاه نویسنده شاید یکی از عمده ترین دلایل عدم دعوت خبرنگاران؛ شفاف سازی در خصوص آمار های نابرابر نیرو های کار در این شرکت ها ، افشاگری در خصوص حقوق های نجومی که بنام کارگران و به کام برخی پیمانکاران بود ،باشد !

تا دی ماه سال گذشته نحوه جذب نیرو بر اساس نظر و خواست کمیته جذب شهرستان صورت می گرفت کمیته غیر قانونی که افراد بر اساس نفوذ برخی افراد مسئول وغیر مسئول به شرکت های منطقه معرفی می شدند که با افشارگری رسانه ها در خصوص نفوذ افرادغیر مسئول در این کمیته سبب شد در جلسه کمسیون کارگری شورای تامین استان مبنی بر حذف رویه قبلی هرگونه جذب نیرو صرفا از طریق دفاتر مشاوره شغلی وکاریابی با نظارت موثر کمسیون کارگری شهرستان که متشکل از دادگستری ، اطلاعات سپاه، اداره اطلاعات و اداره کار باشد صورت بگیرد که خوشبختانه این رویه تا به امروز در جریان است. 

اما گویا لیست افراد معرفی شده به شرکت ها تا به امروز مسکوت مانده اند و خبری از جذب یا عدم جذب آنها در دست نیست موضوع بسیار مهمی است که باید برای افکار عمومی شفاف سازی شود. 

 حال از آنجایی که درب پتروشیمی دهلران روی خبرنگاران که نماینده افکار عمومی هستند بسته است قطعا خبرنگاران با رصد شرکت های فعال با بررسی میدانی تلاش خواهند کرد ابعاد و موضوعات مرتبط در بحث جذب نیروهای بومی و غیر بومی را زیر ذربین رسانه ای خود قرار بدهند. 

باتوجه به نزدیک شدن زمان بهره برداری برخی شرکت های فعال منطقه در آینده نزدیک قطعا در زمان بهره برداری این شرکت ها از نیروهای تخصصی برای تولید استفاده می کنند و عملا این فرصت طلایی استفاده از نیروی ساده کارگری که عمده جوانان جویای کار دهلران را تشکیل می دهند در پس وعده مسئولان از دست خواهد رفت باشد که مسئولان مرتبط و نظارتی با ورود به موضوع علاوه جلوگیری از جذب افراد غیر بومی نگاهی به سفارش های کدخدا هم داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار