عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی ایلام گفت: طبق قانون باید بیمه‌ها نقش حامی و پشتوانه مردم در بحث خدمات درمانی را برعهده داشته باشند، اما اکنون موضوع را به دایره پزشکان محدود می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ 30 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر موسی میرزایی روز شنبه اظهار داشت: چنانچه خدمت رسانی با همان سیستم قدیم ادامه یابد، مجبور به تعطیلی واحد هستیم اما برای رفع این مشکل بیمه‌ها را دخیل در این موضوع می‌دانیم و معتقدیم که باید بیمه‌ها به وظیفه و رسالت خود در این مورد عمل و به مردم آدرس غلط ندهند.

وی افزود: پزشکان نیز خود را جدای از مردم نمی‌دانند و همواره درد مردم را درد خود دانسته و درصدد تحت فشار قرار دادن مردم نیستند.

دکتر میرزایی ادامه داد: جامعه پزشکی و سلامت در موضوع کرونا وفاداری خود به کشور و مردم را با اهدای بیش از ۳۰۰ شهید در مبارزه با کرونا به اثبات رساند و مردم را تنها نگذاشت لذا کشیدن دیوار بین مردم و پزشکان یک جفای نابخشودنی است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی ایلام گفت: امروزه موضوع توسعه به معنای واقعی در همه جوامع، کشورها و در همه حوزه‌ها مطرح است و در ادبیات عامیانه نیز توسعه را مهمترراز رضایت مردم قلمداد می‌کنند اما باید توجه داشت که برای دستیابی به جنبه‌های مختلف توسعه، انسان به عنوان عنصر و ملاک اصلی شناخته می‌شود و این عنصر باید از سلامت جسم و روان برای تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان برخوردار باشد.

دکتر میرزایی ادامه داد: نعمت سلامتی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به بندگانش عطا کرده است و بهترین دارایی‌های انسان است و در کشور ما و طبق اصل ۲۹ قانون اساسی که مهم‌ترین اصل حمایتی سلامت در جامعه است، حق برخورداری از خدمات بهداشت و سلامت همگانی، درمانی و مراقبت‌های پزشکی برای همه قائل شده است.

 وی تصریح کرد: بر این اساس باید دولت به عنوان متولی و سیاستگذار این بخش برای کاهش کاستی‌های موجود در حوزه سلامت و رفع اختلاف بین طبقات مختلف جامعه و تلاش جهت دسترسی به خدمات پیشگیرانه برای همه تلاش کند.

دکتر میرزایی با بیان اینکه ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی جامعه که منجر به سلامت می‌شوند، تأکید شده است، تاکید کرد: در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور ، جامعه سالم ایرانی به عنوان جامعه برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، بدون فقر، فساد، تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب توصیف شده است.

میرزایی یادآور شد: مردم به عنوان دریافت‌کنندگان اصلی خدمات سلامت شناخته می‌شوند و خود را مستحق داشتن حق انتخاب و استفاده عادلانه از مراقبت‌های سلامت می‌دانند و نظام سلامت نیز مسوول تامین خدمات عادلانه همراه با حق انتخاب برای مردم است که این مهم نیز با ورود بیمه‌های درمانی و دخیل کردن آنها در بحث خدمات درمانی و مالی به مردم محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه که بیمه درمانی نقش ستون‌های سیستم بهداشت و درمان را ایفا می‌کنند، گفت: با نگاهی گذرا به وضعیت بیمه‌ها در سایر کشورها و مقایسه‌ آنها در کشور متوجه خواهیم شد که متاسفانه در کشور ما، بیمه به معنای واقعی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی ایلام اظهار داشت:عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی ایلام اظهار داشت:رسانه‌ها و کارشناسانی که موضوع افزایش تعرفه‌ها را به پزشکان نسبت می‌دهند در مورد بیمه‌ها که باید اصلی‌ترین مخاطب آنها باشد سکوت نکنند.

دکتر میرزایی تصریح کرد: طبق قانون باید بیمه‌ها نقش حامی و پشتوانه مردم در بحث خدمات درمانی را برعهده داشته باشند، اما اکنون موضوع را به دایره پزشکان محدود می‌کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته یک قطعه دستگاه سنگ‌شکن کلیه که ۱۲۰ میلیون تومان خریداری شده است اکنون به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و باید دقت کرد چگونه باید این اختلاف قیمتی بین سال قبل و کنونی جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار