مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام بیان داشت: ۵۰ هزار و ۲۶۰ هکتار معادل ۹۷ درصد کل اراضی کشت جو به علت خشکسالی از بین رفته و تنها سه هزار و ۳۰۰ تن جو از مزارع کشت آبی قابل برداشت است و به علت خشکسالی ها میزان برداشت محصول جو استان در اراضی دیم صفر است.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ 30 April 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ طولابی افزود: از سطح ۸۳ هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت گندم دیم ۹۷ درصد و از ۶۴ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین های آبی ۲۸ درصد اراضی به علت خشکسالی های عدیده سال آبی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) از بین رفته اند و قابل برداشت محصول نیستند.

وی گفت:  عملیات خرید کلزا از مزارع در حال انجام است و از هفت هزار و ۶۰۰ هکتار سطح برداشت شده تاکنون ۱۱ هزار و ۸۸۵ تن کلزا خرید و تحویل کارخانجات روغن روغن کشی شده است و پیش‌بینی ها از برداشت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از مزارع استان حکایت دارد.

طولابی مطرح کرد: سال گذشته کشاورزان استان ۲۳۷ هزار تن گندم تولید کردند که امسال به علت خشکسالی ها پیش بینی می شود ۱۸۰ هزار تن گندم با ۲۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل تولید شود و هم اکنون با توجه به شروع برداشت محصولات پاییزه در استان تاکنون ۱۳ هزار و ۷۲۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از سطح ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار برداشت و خریداری شده است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار