استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم برای مراودات تجاری و بازرگانی در مرز چیلات در دهلران آماده است اما اجرایی شدن و بازگشایی مرز منوط به موافقت دولت مرکزی عراق است.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ 28 April 2022

به گزارش تابناک ایلام، در پی دعوت استاندار ایلام از استاندار میسان، روز گذشته مشاور عالی استاندار میسان و عضو پایانه‌های مرزی عراق، در محل استانداری ایلام بهمراه دیگر مقامات ارشد استان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار اظهار داشت: امیدواریم این موضوع در دستور کار استانداری میسان و وزارت امور خارجه و پایانه‌های مرزی عراق قرار گیرد.

حسن بهرام نیا ادامه داد: به همین منظور از هیچ کوششی فروگذار نیستیم و از طریق سفرای ایران و عراق نیز پیگیری لازم را خواهیم داشت.

وی افزود: امیدوارم با ایجاد مشوق‌های لازم از جمله تامین آب و برق برای بازارچه طرف مقابل و رایزنی‌های آتی با مقامات ارشد کشور عراق، مرز چیلات نیز مورد عنایت قرار گیرد و فعال و عملیاتی شود.

در این دیدار مقرر شد در گام اول برای ایجاد مراودات فرهنگی، ورزشی، علمی و آموزشی بر تداوم گفتگو و دیدارهای دو جانبه تاکید و در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه عملیاتی شود.

لازم به ذکر است که در ادوار گذشته وزارت کشور عراق به دلیل نزدیکی گذرگاه چیلات با مرز رسمی چذابه تمایلی به بازگشایی این پایانه نداشته است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار