فرماندار شهرستان سیروان:
فرماندار شهرستان سیروان گفت: بیش از ۸۰ درصد شبکه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان سیروان فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.
کد خبر: ۱۰۴۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ 27 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا رئیسی در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، با بیان اینکه آبرسانی به بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان مربوط به چند سال گذشته است و امروزه جوابگوی نیازهای ضروری مردم نیست، اظهار کرد: طرح بازنگری در آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان ضرورت دارد و نیاز است در اعتبارات سال آینده منظور شود.

فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد شبکه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان سیروان فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند، گفت: در حال حاضر مشکل آبی مناطق روستایی در اثر فرسودگی شبکه‌های آبرسانی روستایی است که انتظار می‌رود شرکت آبفای استان با اختصاص اعتبارات ویژه نسبت به رفع این مشکل همکاری کند.

رئیسی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های چند سال اخیر و کاهش نزولات جوی صرفه جویی در مصرف آب را در مناطق شهری و روستایی تبدیل به امری ضروری کرده است، افزود: تلاش‌های شرکت آب فاضلاب در طول چند ماهه اخیر برای آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان قابل تقدیر است ولی بدلیل افزایش جمعیت و مهاجرت معکوس جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته تلاش‌های زیادی از طریق دهیاران، معتمدین و غیره برای صرفه جویی مصرف آب در این دیار انجام شده است، تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی از روستاها این موضوع به آحاد مختلف مردم گوش زد شده و انتظار می‌رود که مردم این مهم مورد توجه قرار دهند.

رئیسی عنوان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بحران کم آبی در شهرستان اطلاع رسانی‌های لازم به صورت نصب بنر، فضای مجازی، جلسات و دهیارها صورت گرفته که می‌طلبد مردم فهیم شهرستان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

فرماندار سیروان خاطر نشان کرد: بحران کم آبی، فرسوده بودن شبکه‌های آبرسانی روستائی، تهیه دستگاه دیزل ژنراتوربرق، بهسازی چشمه سرابکلان برای آبرسانی به شهر لومار، مخزن آب باباشمس و علی آباد، ترمیم مخزن چم شیر، تهیه بیل مکانیکی برای اداره آب و فاضلاب شهرستان و غیره از مشکلات کنونی این شهرستان است.

پرویز ناصری در این نشست بیان داشت: خدمت گذاری و رسیدگی به مشکلات مردم از وظایف اصلی مدیران است که تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن مشکلات فرسودگی شبکه‌های آبرسانی مناطق روستایی این شهرستان برطرف شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام قول مساعد داد که مشکلات شبکه آب روستایی، طرح مطالعاتی تصفیه خانه فاضلاب شهر لومار، رفع مشکلات آب در بخش کارزان با حفر یک حلقه چاه در روستای «چشمه خزانه» در آینده نزدیک، ترمیم مخزن روستای «چم شیر» را حل کند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار