خوب ما چاره ای جز این نداریم که اعلام کنیم که ما دو دسته نماینده مجلس داریم، یک دسته که پیدایند و می بینم و دسته ای که دیده نمی شوند و نامریی هستند !
کد خبر: ۱۰۴۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ 25 April 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::موجودات دو دسته اند ،آنهایی که دیده می شوند و آنهایی که دیده نمی شوند ،ما انسان ها ،موجودات و هر آنچه راه می روند ،نفس می کشند و به چشم ما می آیند در دسته موجودات مرئی یا آنهایی که دیده می شوند قرار دارند .

موجوداتی هم هستند که با وجود حیات اما دیده نمی شوند ،نامرئی اند به چشم نمی آیند ،به آنها موجودات نامریی گفته میشود ،اجنه ،پری ،موکود فضایی و یا هر عنوانی که می توان به آنها اطلاق کرد .

در دنیای ما، انسان ها بعنوان موجودات اجتماعی شناخته می شوند ،بر اساس عقل ،دانش و اندیشه برنامه زندگی خود را می چینند ،رفتار و عمل می کنند ،به تعالی می رسند و امور زندگی دیگران هم به وی مرتبط می شود ،دریک کلام در قبال دیگران مسئولند و باید پاسخ دهند.

مدیران ما در زمره آنهایی هستند که دیده می شوند،مرئی اند ،از تصمیم و رفتارشان دیگران منتفع می شوند و گاها باعث آزار و اذیت دیگران هم شده و منافع دیگران را به خطر می اندازند .

این روزها همین انسان ها در کسوت مدیر ،در کسوت نماینده وظایفی را عهده دار شده اند تا بر اساس آن ،از منافع مردم صیانت کنند ،منفعت خلق کنند و زندگی را برای مردم راحت نمایند.

اما این روزها رفتارها و مواضعی را از برخی مدیران و نمایندگان می بینیم یا می شنویم که بلادرنگ ذهن ها را به سمت و سوی دسته دوم موجودات ،یعنی موجودات فراطبیعی یا نامرئی سوق می دهد.

بنابراین وقتی مدیری بر اساس شیوه نادرست مدیریتش ،به مردم آسیب می رساند ،منافع آنان را در معرض تهدید قرار می دهد ،باتصمیمات نادرست ،گرانی خلق می کند و زندگی مردم را تباه می کند ،اما از سویی آن را متوجه کسانی دیگر کرده و رفع مشکلات را از مدیرانی طلب می کند که وجود ندارد ،معنایی جز حضور مدیران نامریی از آن بدست نمی آید .

به این بخش کاری نداریم ،از همین نمایندگان مجلس ما که آنها را می شناسیم ،دیده ایم و برگزیده ایم ،رفتارهایی بروز داده می شود که بر خلاف منش و ذات وظایف آنهاست ،منفعت طلبانه بوده و در یک کلام تهدیدکننده منافع مردم است ،اما هرگز مسیولیت خود را نمی پذیرند و در روز روشن می‌گویند کار ما نیست !از این رفتار متناقض چه برداشت دیگری می توان داشت ؟!

نماینده ای برگزیده شده  تا از حقوق مردم دفاع کند ،قانون بنویسد تا مردم در سایه این قانون به رفاه برسند ،اما خلاف آن را انجام می دهند ،یعنی تمام قد در خدمت اطرافیان و نزدیکان خود قرار داشته و منافع مردم را قربانی منافع حزبی ،فردی ،خانوادگی و طایفه ای می کنند

در یک قلم روشن و بدون نیاز به اثبات ،در حوزه مدیریت اجرایی استان دخالت صریح دارند ، عزل و نصب مدیران با دخالت بلاواسطه آنان صورت می پذیرد ،بعنوان سهم خواهی شایستگان را به حاشیه رانده و نالایقان نزدیک به خود را بر مصادر مدیریتی می نشانند.

به جای اینکه به وظایف خود عمل کنند ،وقت طلایی نمایندگی را صرف عزل و نصب ها کرده  تا دستگاههای اجرایی به ماشین رای سازی آنان مبدا شوند،آنگاهست که خروجی دستگاه می شود رکود ،نابسامانی و هدر رفت منابع عمومی مردم !و ترویج نارضایتی و بی اعتمادی !

در بحث مدیریت ها ،ادارات را به شرکت سهامی خانوادگی تبدیل کرده اند ،بر هر دستگاهی که دست بگذارید ،ردی از رانت و رابطه بازی نمایندگان پیداست.

قانون نظارت بر وزیران را به شمشیری داموکلوسی بر سر وزیر تبدیل کرده اند تا به جای تحرک بخشی به وزیر برای خدمت به خلق، از آنان برای امضای احکام مسیولیتی نزدیکان و اعوان وانصارشان بهره گیری کنند !

اما وقتی صدای اعتراض و حق طلبی ها بلند می شوند ،خود را در لفافه تقواپیشگی پیچانده و منکر تمامی کژرفتاری ها ،دخالت ها و خروج از ریل وظایف نمایندگی شده و حتی حاضرند برای اثبات ادعای غیر واقعی خود دست بر کتاب مقدس بگذارند

در چنین شرایطی که دم خروس دخالت و فشارهای آنان از اتاق های مدیریتی دستگاههای اجرایی بیرون زده است ،پس تکلیف این قسم حضرت عباس چه می شود ؟!

مردم دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را ،؟! اگر مدیریت ها محصول فشار و رانت و رابطه نمایندگان نیست ،پس آن را چه چیزی بنامیم ؟!

خوب ما چاره ای جز این نداریم که اعلام کنیم که ما دو دسته نماینده مجلس داریم، یک دسته که پیدایند و می بینم و دسته ای که دیده نمی شوند و نامریی هستند !

امروز ما از نمایندگانی در استان ایلام پرده برداری می کنیم که نامریی و از جنس پریان و اجنه هستند و در مجلسی فراطبیعی در کهکشان ها به قانون گذاری مشغولند !

آری !دخالت ها و فشارها کار نمایندگان فعلی مجلس نیست ،بلکه کار نمایندگان نامریی هستند که هرگز به چشم نمی آیند ،اگر به رفتاری انتقاد دارید که منشا آن نمایندگان نامریی مردمند،به جن گیران و رمالان متوسل شوید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار