سرپرست دانشگاه پیام نور ایلام؛
سرپرست دانشگاه پیام نور ایلام گفت: مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین نکاتی مطرح و آن را یک فریضه واجب شرعی اعلام کردند و ضمن توجه به آن باید در جامعه ساری و جاری شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 25 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرزاد اسفندیاری در نشست هم اندیشی نماینده مردم ایلام در مجلس  با دانشگاه پیام نور ایلام به عملکرد این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت : این دانشگاه در عرصه علمی دارای پژوهشگران نمونه در سطح کشور و در عرصه دانشجویی نیز ۱۲ مقام کشوری کسب کرده است.

وی افزود: همچنین این دانشگاه رتبه دوم نشریات کشور در یازدهمین جشنواره کشوری نشریات پیام نور را کسب و هفت مقام در جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور بدست آورده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم ترین ردیف های بودجه ای که برای ما تعریف شده بودجه اربعین است که ۱۰۰ درصد آن باید اختصاص داده شود.

سارا فلاحی   اظهار داشت: سال گذشته اعتبار اربعین یک هزار میلیارد ریال و امسال نیز یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که با تلاش نمایندگان به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که باید در مسیرهای درست استفاده شود.

وی با بیان اینکه ایلام چهار و سه دهم درصد افزایش بودجه داشته است، افزود: با توجه ثروت های خدادادی استان باید این منابع سر سفره ایلامی ها قرار گیرد و خرج بخش هایی مانند ورزش، بانوان، جوانان، توانمندی افراد و غیره شود چنانچه تنها چهار درصد این منابع در اختیار ایلام قرار بگیرد، اتفاقات خوبی رخ می دهد.

نماینده مردم ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک درصد صنایع آلاینده بدلیل تخریب محیط زیست باید به خزائن استان و سه درصد از درآمدهای صادراتی به مناطق محروم و دارای نفت و گاز اختصاص یابد.

فلاحی با بیان اینکه ۱۵ درصد حقوق وصولی ناشی از معادن باید به خزانه ایلام واریز شود، گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته برای استان اختصاص ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار بوده که ۳۸۰ میلیارد آن اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص پروژه راه آهن استان نیز اظهار داشت: سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال اعتبار این پروژه بود که امسال به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و با تلاش نمایندگان در کمیسیون تلفیق ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر اضافه شد اما با این وجود این میزان اعتبار برای این پروژه عظیم کافی نیست.

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: برج هنر ایلام بصورت قطره چکانی در حال پیشرفت است که برای آن ردیف متفرقه ایجاد و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز به آن تخصیص یافت.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: در حوزه سدها نیز سد چناره سال ها به حال خود رها شده بود که ۲ هزار میلیارد ریال توسط بانک ملت و ۴۰۰ میلیارد ریال قبلا به آن اختصاص یافته بود که تنها ۱۴۰ میلیارد آن به استان تخصیص یافت.

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه اقتصادی است که دولت و مجلس باید نقشه راه را برای توسعه ترسیم کنند و در این مسیر به یک حرکت اساسی انقلابی و اسلامی و دفاع مقدسی نیاز داریم.

وی افزود: برگزاری نشست ها برای این مشکل باید نتیجه بخش و دارای خروجی باشد و تنها برگزاری صرف جلسات ثمره ای برای توسعه و رفع مشکلات در کشور ندارد.

فلاحی ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جلسات باید کوتاه و اثرگذار باشد و در صورت کم کاری فرد نالایق در صندلی قدرت گمارده نشود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: افراد متخصص باید در جایگاه مناسب قرار گیرند و فضا را برای از بین بردن مشکلات فراهم و در مسیر درست حرکت کنند.

فلاحی با بیان اینکه باید دولت و مجلس در یک مسیر حرکت کنند، اظهار داشت: نباید دست دولت را با استیضاح و چالش خالی کنیم اما در صورت عدم توجه مسوولان، در موضع انقلاب به آنها تذکر جدی داده شود.

وی در خصوص دانشگاهیان نیز گفت: دانشگاه باید به توسعه استان کمک کند و چنانچه برنامه ای برای توسعه مسیر استان داشته باشند، ارائه دهند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار