مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: غرفه‌داران نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی استان ۱۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال فروش محصولات در ایام نوروز داشتند.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ 16 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: بیشترین فروش محصول برای نمایشگاه‌ ایلام با ۳۲ غرفه و با هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌ ریال و کمترین میزان فروش برای شهرستان بدره با پنج غرفه و ۳۰۰ میلیون ریال بود.

وی افزود: گردشگران در ابعاد مختلفی چون اجتماعی، شور و نشاط عمومی، تقویت فرهنگ، اقتصاد و درآمدزایی برای جوامع محلی تاثیر شگرف و غیرقابل انکاری دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: به عنوان مثال در عید نوروز سال جاری که بعد از ۲ سال گردشگری رونق گرفت استان ایلام دچار یک دگردیسی و تکاپوی حاصل از حضور گردشگران نوروزی شد.

شنبه‌زاده تاکید کرد: گردشگری صنعتی است که برخلاف بسیاری از صنایع تمامی طیف‌های سنی از افراد کهنسال تا یک نوزاد را در برمی‌گیرد و همین گستردگی سنی باعث شده است که این صنعت متمایز از دیگر صنعت‌ها سرشار از درآمدزایی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از جلوه‌های خاص گردشگری در عید نوروز امسال استان ایلام، حضور تورهای گردشگری ویژه زنان بود که در قالب این تورها زنان گردشگر به صورت مستقل به بازدید از اماکن گردشگری استان آمدند و این نشان از رشد صنعت گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: حضور گردشکران در نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات محلی و خرید آنها از غرفه‌داران باعث رونق این هنر- صنعت بعد از دو سال رکود شد و همه صنعتگران هنرمند حاضر در این غرفه‌ها به سود و درآمد دست یافتند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار