استاندار ایلام خبر داد ؛
استاندار ایلام گفت: با موافقت وزیر نیرو اعتبارات لازم برای آبرسانی به ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اختصاص یافت و مقرر شد تا زمان اتمام پروژه با تانکر برای این روستاها آبرسانی انجام شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 13 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ استاندار ایلام در این دیدار با اشاره به وضعیت خشکسالی شدید در کشور و استان خواستار توجه ویژه وزارت نیرو به موضوع آب و برق استان شد و گفت: خشکسالی بی‌سابقه در استان باعث کاهش حجم ذخیره آب سدهای استان شده و پیش بینی ها حاکی از آن است که در فصل گرما با مشکل آب و کمبود برق در استان مواجه شویم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از وسعت استان آب و هوایی گرم و خشک دارد نیاز به توجه و مساعدت وزارت نیرو در این زمینه هستیم.

بهرام نیا در ادامه خواستار پرداخت مطالبات مردم مناطق سیل زده بالا دست سد و نیروگاه سیمره شد و گفت: برای سالهاست که مطالبات مردم این مناطق در خصوص سد و نیروگاه سیمره پرداخت نشده که در این زمینه نیازمند مساعدت لازم هستیم.

استاندار ایلام به اتفاق هر سه نماینده استان موضوعات مختلف از جمله مشکل آب ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، مشکلات آب پایانه مرزی مهران، مشکل فاضلاب و تصفیه خانه شهرستان های مهران، ملکشاهی، ایلام، ایوان و مشکل آب مناطق مختلف استان نظیر شهرستان های چوار، هلیلان، بحث سامانه گرمسیری، تخصیص اعتبار تکمیل سدهای استان، تنش آبی در مناطق مختلف استان، مشکل قطعی برق در تابستان و فصل گرم سال را مورد بحث و پیگیری قرار دادند.

وزیر نیرو نیز در این نشست نسبت به درخواست های استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد.

در این نشست مقرر شد برای رفع مشکل آب شهر چوار از خط اختصاصی پالایشگاه گاز استان برای این شهر در فصل گرما به میزان ۱۰ لیتر تخصیص یابد و در مناطق کم آب استان نظیر هلیلان و چوار برای رفع مشکل آب شرب مردم مجوز چاه آب صادر شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار