تونل کبیر کوه را باید نمونه یک اعتماد،یک اراده قوی ،یک حرکت بزرگ ،یک برگ زرین وقدرت نیروهای مهندسی قوی داخلی دانست .
کد خبر: ۱۰۳۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 09 April 2022

تابناک ایلام ، امین دانیالی :: تكیه بر توان داخلی در عرصه های مختلف اجرایی و سیاستگذاری های كلان یكی از مهمترین موضوعات مورد تاكید درمنویات رهبر انقلاب است كه در تازه ترین بیانیه راهبردی ایشان هم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رهبری با اشاره به ضرورت بر نیروی بومی و تکیه بر سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی فرمودند : «نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخلی، استفاده‌ی اندك از ظرفیت نیروی انسانی كشور، بودجه‌ بندی معیوب و نامتوازن، و سرانجام عدم ثبات سیاست های اجرائی اقتصاد و عدم رعایت اولویّت ها و وجود هزینه‌های زائد و حتّی مسرفانه در بخشهایی از دستگاه‌های حكومتی است.

این مطلب خود نقشه راه مناسبی برای مدیریت های استان است که به توان داخلی شهرستان ها باوجود نیروهای متخصص وجوان اعتماد سازی کرد تابتوان انگیزه و جهش انگیزشی در نیروهای متخصص برای پیشبرد اهداف روبه توسعه ایجاد کرد .

همه واقفیم که در چه شرایط سختی به نیروی مهندسی متبحر ، شهرستان برای آغاز کار تونل به این مهمی اعتماد شد و چگونه این نیروهای متخصص باوجود شرایط سخت بودجه ای و تحریمی که برکشور و به طبع بر استان حاکم بود دست به کار شدند و در این وضعیت بد بودجه ای وتغییرات مدیریتی استان و کشور توانستند ۹۰ درصد کار را به سرانجام برسانند و چشم به امید مسیر توسعه شهرستان واستان را روشن تر از دیگران منور کنند .

شاید اگر با وجود این نیروی فنی مهندسی با انگیزه در آن زمان از نیروی خارج از استان استفاده می گردید  فعل خواستن در ما میتوانیم در وجود تک تک نیروهای جوان آینده دار شهرستان به یغما میرفت و در نطفه خفه می شدند آن جوانانی که چشم به آینده داشتند ودست به کارهای سخت بزنند .

مهندس عزیزی نه تنها جواب اعتماد مدیران کشوری واستانی دادند بلکه بذر امید در دل جوانان این خطه کاشتند که می شود دست به کارهای سخت زد حتی اگر با امکانات محدود باشید . این توانمندی این کاربزرگ در برگ برگ خاطرات تاریخی شهرستان واستان ثبت خواهد شد .

ما باید بپذیریم که می شود به نیروی جوان و متخصص شهرستان در جای جای این استان برای به سرانجام رساندن کارهای بزرگ ،برای رونق تولید وحرکت رو به جلوی قطار توسعه منطقه اعتماد کرد .

کبیرکوه سترگ ،تلاش جوانان زاگرس نشین را برای رهایی از بن بست را فراموش نخواهد کرد دستان پرتوان جوانان این خطه بردل کوه عظیم زاگرس نقش خواهد بست مامیتوانیم .
نام تک تک افرادی که سهمی داشته اند فراموش نخواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار