مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام:
مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: طرح استانی «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ 06 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی چراغی‌پور اظهار کرد: در راستای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برنامه ها و فعالیت های قرآنی خود را همزمان با ایام ماه مبارک رمضان با حضور پرشور جوانان و نوجوانان آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این برنامه ها با استقبال بی نظیر عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در حال برگزاری است، تصریح کرد: این استقبال از برنامه ها و فعالیت های قرآنی می تواند گام موثری در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر 307 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان محور برنامه ها و فعالیت های قرآنی و طرح استانی هر مسجد یک پایگاه قرآنی هستند، گفت: مراسمات جزء خوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن، کلاس‌های احکام، اخلاق و تفسیر قرآن، آموزش‌های قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های قرآنی کانون های مساجد در استان است.

چراغی‌پور توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، شناسایی و جذب استعداد های قرآنی، برنامه ریزی در جهت محور قرار گرفتن مساجد در فعالیت های مختلف فرهنگی و دینی در جامعه از اهداف و رویکرد این برنامه ها در استان ایلام است.

وی در پایان با بیان اینکه جاری و ساری نمودن فرهنگ قرآنی در جامعه موجب کاهش بسیاری از آسیب ها و مشکلات فرهنگی می شود، خاطرنشان کرد: امید است با برنامه ریزی های صحیح این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار