معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران؛
معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت:پیش بینی می شود ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد در در دهلران تحویل مراکز خرید شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 04 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ لطیف صادقی در نشست کمیته برداشت شهرستان اظهار داشت:سطح زیر کشت گندم شهرستان ۶۰ هزار هکتار است که ۲۰ هزار هکتار آن دیم است.

وی به کاهش و پراکندگی بارش ها اشاره و افزود:به همین خاطر برداشت گندم در اراضی دیم خوب نیست.

فرماندار ویژه دهلران گفت:پیش بینی می شود از ۴۰ هزار هکتار اراضی آبی گندم ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد تحویل شود و با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان لذا تمهیدات لازم برای برداشت در دستور کار است.

صادقی بر ضرورت تعیین نرخ برداشت وحمل بار هم تاکید وافزود: ۳۵۰دستگاه کمباین همزمان با فصل برداشت در شهرستان حضور پیدا می کنند تا کار برداشت را انجام دهند.

وی همچنین خواستار تامین سوخت برای کمباین داران و عوامل دخیل در برداشت محصولات کشاورزی شهرستان شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران به پنج هزار هکتار زیر کشت جو در شهرستان هم اشاره و گفت:باید تلاش شود جو مازاد نیز در شهرستان خریداری شود چون برای دامداران مورد نیاز است.

علی غلامی مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز گفت:۶ هزار هکتار از اراضی دهلران زیر کشت کلزا می باشد و پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت ۱۰ هزار تن کلزا برداشت شود.

وی خواستار تجهیز مراکز و تست و کالیبره کردن مراکز خرید محصولات کشاورزی در شهرستان شد.

مدیر تعاون روستایی دهلران نیز در این نشست گفت:مشکلی برای خرید کلزا در شهرستان نداریم و سیلوها آمادگی خرید دارند.

سیف اله عباسی افزود:بازکول ها کالیبره شدند و سه مرکز خرید کلزا و پنج مرکز خرید گندم تعاون روستایی در شهرستان آماده خرید کلزا و گندم کشاورزان هستند.

محمد رشیدطاهری معاون مدیر کل امور عشایر استان نیز در این نشست یادآور شد:کمبود علوفه برای دامداران در استان مشهود است و پیش بینی می کنیم ۲۰ هزار تن کاه در شهرستان دهلران مازاد داشته باشیم که باید در استان خریداری شود و در این راه کشاورزان همکاری‌های لازم را انجام دهند.

۱۰۳ هزار هکتار در دهلران زیر کشت محصولات کشاورزی است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار