استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: در صورت موافقت طرفین همچنین شهرک صنعتی در مرز هلاله شمالی ایجاد می شود و حتی به صورت فصلی این امکان بین دو استان دیاله عراق و ایلام مهیاست.
کد خبر: ۱۰۳۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 02 April 2022

به گزارش تابناک ایلام, بهرام نیا در دیدار با استاندار دیاله عراق اظهار داشت: عزم و اراده ما برای بازگشایی بازارچه هلاله شمالی بسیار جدی است و در این راستا پس از دیدار در مرز هلاله شمالی و امضا تفاهم نامه اولیه، محل بازارچه هم مشخص شده است.

وی گفت: پس از بازگشایی بازارچه هلاله شمالی و ایجاد شهرک صنعتی با توافق طرفین می توانیم در آینده نزدیک شاهد رونق و توسعه صادرات بین ۲ استان باشیم.

استاندار ایلام مطرح کرد: با توجه به نیازمندها و کمبودهای استان در هر بخش و حوزه نیز می توانیم اقلام و کالاهای مورد نیاز را وارد کنیم.

بهرام نیا ادامه داد: تمامی مصوباتی که امروز بیان می شود می توانیم از هفته آینده به آن عمل کنیم و این آمادگی وجود دارد که از هفته آینده اولین محموله را به استان شما صادر کنیم.

وی گفت: در خصوص ماشین آلات اگر استان دیاله آمادگی دارد ماشین آلات راهسازی را در منطقه فعال خواهیم کرد تا زیرساخت راه را برای رفت و آمد وسایل نقلیه مهیا شود. /ع

بیشتر بخوانید:

با شتاب بخشی به دیپلماسی به دنبال فعال سازی بازارچه‌های سه گانه هستیم

جانمایی محل بازارچه هلاله شمالی صورت گرفته است

امضای تفاهم‌نامه ایجاد بازارچه مشترک ایلام و دیاله عراق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار