رئیس هیات‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت کشور اظهار داشت:سه میلیارد دلار در پروژه های نفت و گاز شهرستان دهلران سرمایه گذاری می شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 30 March 2022

  به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالحسین بیات افزود: واحدهای پلی اتیلن سنگین و سبک خطی و پلی‌پروپیلن که واحدهای میانی هستند، نیز درپتروشیمی دهلران وجود دارد.

وی گفت: شروع این پروژه ها از ان جی ال ۳۱۰۰ است که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

 بیات ادامه داد: منابع مالی برای پروژه ها از محل های صندوق توسعه ملی و  صندوق بازنشسگی نفت تامین شده است و پروژه ها حمایت می شوند.

وی مطرح کرد: امیدواریم در آینده در منطقه زنجیره تکمیلی در این مجموعه در صنایع پائین دستی ادامه یابد که اشتغال قابل توجهی بدنبال دارد.

وی افزود:  از سال ۱۴۰۴ به بعد به همت مسئولان استانی و سرمایه گذاران صنایع پائین دستی باید از طریق وزارت صنعت، معدن تجارت باید صنعت معدن و تجارت استان پای کار آید و از هم اکنون مطالعات را انجام تا برای صنایع تکمیلی در شهرستان دهلران یا شهرستان های همجوار از محصولات برنامه ریزی تا با سرمایه گذاری گسترده و فعالیت های صنعتی تولیدی گسترده که اشتغال خوبی هم خواهد داشت، برای مردم داشته باشند.

بیات گفت: : تمام این پروژه ها به همت جوانان ایرانی اجرا می شود و عمده تجهیزات و مواد اولیه و متریال خوشبختانه در داخل تامین می شود و ما که روز به روز توسعه صنعت نفت و پتروشمی و گاز دنبال می کنیم به میزان ساخت داخل و استفاده از توان داخلی پروژه ها را به پیش می بریم.

وی ادامه داد: از طریق صندوق توسعه ملی علی رغم پیش بینی ها برای بخشی از خریدها از خارج مجدد با تفاهمی که انجام شده بخش خرید خارج را کاهش و با صندوق توسعه ملی توافق شد که بخش ساخت داخل را به دلایل پتانسیل داخلی افزایش داده ایم./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار