مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام ؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: مراکز اقامتی برای ایام تعطیلات نوروز زمینه حضور حدود ۶ هزار گردشگر را در شبانه روز دارند.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 17 March 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ شنبه زاده افزود: گشت های مشترک یگان حفاظت با نیروی انتظامی، استفاده از انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی به تعداد ۷۰۰ نفر عضو انجمن، استفاده از ظرفیت محیط بانان و جنگل بانان از جمله راه های مراقبت از این آثار است.

وی گفت: تیم‌ های نظارتی بر تمام واحدهای اقامتی و بومگردی شروع و همه نیروهای شاغل در این واحدها ملزم به تزریق دزهای نوبت واکسن هستند ، اقامت نوروزی در اقامتگاه ها برای مسافرانی که تزریق واکسن داشته اند، میسر است.

شنبه زاده بیان داشت:  همه اقامتگاه ها به سامانه های وزارت متصل هستند و از طریق درج کد ملی مسافر و همچنین نیروی شاغل در این اماکن وضعیت واکسن این افراد مشخص می شود.

وی ادامه داد: در شهرستان مرزی مهران ۶۰ خانه مسافر وجود دارد که همه ساله با حضور مسافران و گردشگران در این شهرستان پذیرای مسافران هستند و یک کمپ اقامتی با ۱۴ واحد نیز در ورودی شهر مهران دایر شده و با واگذاری قلعه کنجانچم مهران به بخش خصوصی ایجاد یک مجموعه کامل کمپ اقامتی و تفریحی در این قلعه در دست اقدام است.

شنبه زاده مطرح کرد:  نظارت بر واحدهای متخلف اقامتی و پذیرایی به طور مداوم در قالب گشت های مجزا یا مشترک با دیگر دستگاه ها چون دانشگاه علوم پزشکی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه ها انجام می شود و حتی برخی واحدهای متخلف پلمب شده اند و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مورد را به سامانه ۰۹۶۲۹ برای ثبت گزارش تخلفات گزارش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: 22مکان گردشگری تاریخی برای تمام عموم امکان بازدید دارند و در کنار این اماکن، مناطق طبیعی، امامزادگان و یادمان های دفاع مقدس راهیان نور نیز پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی هستند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار