رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام؛
رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام گفت: تمام تلاش سازمان نظام پزشکی بر این است که حقوق بیماران و اقشار مختلف مردم و همچنین پزشکان محترم رعایت شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 11 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا رمضانی  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات استان تعامل بسیار خوبی با مجموعه سازمان نظام پزشکی داشته اند و یکی از رویکردهای این سازمان تعامل با رسانه ها و سایر دستگاه های اجرایی است.

 با بیان اینکه رسانه ها زبان گویا، چشم و گوش مردم هستند، یادآور شد: باید تلاش کرد که دستاوردها و خوبی ها را در سطح جامعه نشر داد، امروز امیدآفرینی در سطح جامعه بسیار ارزشمند است و اینکه اعتماد مردم و صنف پزشکی استان افزایش یابد به نفع مردم و در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت رابطه اعتماد بین پزشک و اقشار مختلف مردم در راستای رغبت به خدمت و ارائه خدمات بهتر به اقشار مختلف مردم، گفت: انتقاد باید منصفانه و در راستای رفع مسائل، قصور و کاستی ها باشد، باید احساس های خوب را به جامعه انتقال داد و این اعتماد دو طرف را بین اصناف مختلف و اقشار مردم ایجاد کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام با اشاره به پرونده های تشکیل شده در این سازمان در خصوص شکایات و قصورات پزشکی، ابراز کرد: تعداد کل شکایت در سال گذشته ۹۶ مورد بوده است که از این تعداد ۲۴ مورد قصور پزشکی و ۷۲ مورد نیز حکم برائت صادر شده است.

رمضانی با بیان اینکه ۱۴۱ مورد پرونده نیز در خصوص شکایات پزشکی در سال ۱۴۰۰ تشکیل شده است، افزود: ۷۸ مورد از این تعداد در هیئت بدوی تشکیل شده و ۲۰ مورد قصور پزشکی و ۵۶ مورد حکم برائت خورده است.

وی تصریح کرد: پرونده های تشکیل شده در سازمان نظام پزشکی با تمام دقت و در نهایت رعایت همه جوانب پیگیری می شود و اگر پزشک تمام امور مربوط به بیمار را بر اساس نظام پزشکی و قوانین جاری و بر اساس کتب و رفرنس های پزشکی در کشور انجام داده باشد، در مراحل بعد که اتفاقاتی برای بیمار روی دهد، در این موارد پزشک مقصز نیست اما در همه پرونده ها مراحل مختلف پیگیری پرونده های شکایت در هیئت های بدوی و شورای عالی و دادگاه تجدید نظر استان انجام می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام با بیان اینکه هیچ کسی به اندازه پزشک دوست ندارد که بیمارش مداوا و درمانی شود، یادآور شد: تمام تلاش سازمان نظام پزشکی بر این است که حقوق بیماران و اقشار مختلف مردم و همچنین پزشکان محترم رعایت شود.

وی بیان کرد: کمیته اخلاق نظام پزشکی در استان نیز در حال راه اندازی است و تشکیل این کمیته نقش مهمی در زمینه سلامت ارائه خدمات پزشکی به جامعه و اقشار مختلف مردم دارد./م

بیشتر بخوانید ::

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار