مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: استان ایلام رتبه دوم کشوری شاخص رشد اهدای خون را بر اساس گزارش سازمان انتقال خون به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲ 15 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار داشت: ایلام با ۱۲.۵ درصد شاخص اهدای خون به نسبت جمعیت در مقایسه با سایر استان‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه رتبه دوم را در کشور کسب کرد.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۵ هزار ۵۵۲ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.

اکبری دهبالایی یادآور شد: تعداد اهداکنندگان مستمر از شاخصه‌های مهم در ضریب سلامتی خون و همچنین میزان رشد اهدای خون به شمار می‌رود که در سال جاری تا پایان بهمن ماه ۶ هزار و ۵۴۶ نفر از اهداکنندگان مستمر اقدام به اهدای خون کردند و همچنین چهار هزار و ۳۹۶ نفر نیز اهداکنندگان باسابقه بودند.

وی مشارکت زنان در اهدای خون را مهم و حائز اهمیت برشمرد و بر لزوم افزایش مشارکت زنان در اهدای خون تاکید کرد و ادامه داد: در این بازه زمانی تنها ۶۵۹ نفر از زنان استان مبادرت به اهدای خون کردند.

اکبری دهبالایی در مورد اهداکنندگان بار اولی هم توضیح داد: ۲ هزار و ۲۶۹ نفر از اهداکنندگان خون و فرآورده‌های خونی را اهداکنندگانی تشکیل دادند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند./م

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار