مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از فعال بودن پیمانکاران در تمامی نقاط باقیمانده احداث بزرگراه ایلام - مهران خبر داد و گفت: عملیات چهارخطه کردن و بهسازی مسیرهای این‌ محور ارتباطی با شتاب در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 08 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالله بهادری  در جریان بازدید معاون امنیتی ، انتظامی وزیر کشور و استاندار ایلام به همراه دبیر ستاد اربعین از پروژه های راهسازی محور ایلام- مهران و پایانه مرزی مهران اظهار داشت: طول محور ایلام به مهران ۸۲ کیلومتر است که تاکنون ۶۰ کیلومتر این محور به بزرگراه ارتقاء یافته و در ۲۰ کیلومتر باقیمانه آن پروژه های عظیم و پر هزینه ای وجود دارد که خوشبختانه در تمامی نقاط این ۲۰ کیلومتر پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در این مسیر ۲ تونل ۷۴۰ و ۸۵۰ متری وجود دارد که عملیات لاینینگ تونل ۷۶۰ متری در حال انجام است و نزدیک به ۱۰۰ متر لاینینگ آن به انجام رسیده و عملیات لاینینگ تونل ۸۵۰ متری به زودی آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام مطالبات پیمانکاران در این محور را نزدیک به ۳۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر مطالبات پیمانکاران حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل این بزرگراه در حال حاضر نیاز است.

بهادری در خصوص محور حمیل - ایلام نیز گفت: از حمیل به ایلام ۷۸ کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان ایلام قرار دارد که ۲۴ کیلومتر این مسیر تبدیل به بزرگراه شده ، ۱۲ کیلومتر در دست اجرا و ۱۱ کیلومتر در دست مناقصه است.

وی اضافه کرد: مابقی مسیر در دست مطالعه است که برای تکمیل این طرح بزرگراهی علاوه بر مطالبات پیمانکاران حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام همچنین خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال جاری و در نظر گرفتن اعتبارات مناسب در بودجه سال آینده شد و افزود: در صورت تحقق این مهم طرح های راهسازی استان در زمان مقرر به بهره برداری خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار