این دوستان بهتر است به جای تلاش برای گماردن دوستان و نزدیکانشان در مصادر مدیریتی و نقد کردن چک های سیاسی و ستادی اشان از جیب بیت المال ،از طریق رفع مشکلات مالی شهرداری و پرداخت حق‌الزحمه کارگران شهرداری ،باعث توقف خدمات شهری نشوند.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ 07 March 2022

تابناک ایلام ::چند ماهی است که دولت جدیدی در کشور روی کار آمده است ،دولتی با مانیفست جدید و‌رویکردی کاملا متفاوت از دولت های قبل ،با چهره ای جدید و برنامه ای که انقلابگیری و کار جهادی برای تغییر وضعیت موجود را چاشنی آن نموده است.

بدنبال این تغییر در مدیریت و شیوه ها ، مدیریت جدید استان هم چندماهی است با ارنج جدید مدیریتی آمده است تا مجری برنامه ها و اهداف دولت در استان باشد .

واکای کارکرد های تیم مدیریت جدید و شیوه عمل آن در حوزه های گوناگون نشان می دهد که آنان دغدغه مردم و بهبود وضعیت زندگی آنان را دارند ،دغدغه ای که آثار آن را می توان در کف جامعه به وضوح دید.

اما از سویی معدود افرادی هم وجود دارد که برخلاف عقیده ونگاه سیاسی اشان ،با پشت کردن به اعتقادات سیاسی خود ،فعالیت در ستاد های انتخاباتی را به ابزاری برای منفعت طلبی و تصاحب جایگاه های مدیریتی تبدیل کرده اند.

این افراد به جای کمک به مدیریت استان برای تحقق برنامه ها و جلب اعتماد عمومی و تقویت سرمایه های اجتماعی دولت و حاکمیت ،تغییرات مدیریتی در قالب انتخابات نظام را با انقلاب اشتباه گرفته اند.

این جماعت با بروز رفتارهایی که بیشتر به شاخصه های الیگارشیسم شباهت دارد بنوعی تداعی گر قدرت در سایه شده و با پای کردن در کفش مدیریت و قدرت حاکم ،می روند تا رفته رفته به پاشنه آشیل دولت در استان تبدیل شوند.

این روزها به جای ماندن در سنگر خدمت ،کمک به بهبود وضعیت معیشت مردم و نمایش کارآمدی دولت ،ردپای آنان در دفاتر صاحبان قدرت برای بهره مندی نزدیکانشان از کیک قدرت مشهود است ،به جای رایزنی برای جذب اعتبارات و رفع دغدغه های مردم ،احکام مسیولیت ستادهای انتخاباتی را بر سینه خود چسبانده وماحصل آن را طلب می کنند.

رفتارشان را به سند ناامیدسازی و بی اعتماد سازی مردم و افزایش شکاف مردم با نظام تبدیل شده اند ،مساله ای که استمرار آن می تواند زمینه ساز نارضایتی زودهنگام مردم از دولت انقلابی شود.

هر چند آثارشان در شهرهای کوچک و بزرگ استان نمایان است ،اما این روزها شهرستان مهم و استراتژیک مهران به عرصه جولان این معدود افراد پر ادعا مبدل شده است .

این روزها که مهران کانون رایزنی برای رونق اقتصادی استان و بزرگترین رویداد جهان اسلام تبدیل شده است ،جای تعجب دارد که برخی افراد به جای تمرکز بر وظایف ذاتی خود ،مسیر را برای رونق بخشی به شهر و رفع گره های آن فراهم آورند به قوز بالا قوز مشکلات متعدد شهرستان تبدیل شده اند.

جای تعجب دارد در حالیکه امروز باید تمامی ظرفیت ها درخدمت رفع مشکلات شهر مهران قرار گیرد و تشکیل اولین جلسه ستاد اربعین استان در دولت جدید را باید تبلور این تلاش نام نهاد ،اما برخی دوستان مدعی انقلابیگیری به جای هموار کردن جاده برای رفع مشکلات و نمایش شهری در تراز نام و آوازه مهران ، رفتارشان چوب لای چرخ توسعه مهران شده است .

این روزها همه باید تلاش کنند تا با رفع مشکلات شهری مهران ،زیبا سازی ،توسعه زیرساخت ها و تغییر المان های شهری ،تابلویی زیبا از مهران بعنوان پیشانی ایران بزرگ ترسیم نمایند .

مطالبه کارگران شهرداری مهران در گروگان سیاسیون طالب قدرت/مهران را در یابید !

اما بالعکس و در مسیری کاملا غیر همسو با مدیریت جدید شهرستان و استان ،برخی چهره های سیاسی که از قضا بعنوان منتخب مردم در شورای شهر نیز حضور داشته و می‌توانند منشأ اثر شوند ،به جای پرداختن به وظایف خود ،به کانون تغییر تحولات مدیریتی مبدل شده و از طریق سنگلاخی نمودن مسیر ،پیشران توسعه و تغییر شهر را متوقف کرده اند.

این دوستان بهتر است به جای تلاش برای گماردن دوستان و نزدیکانشان در مصادر مدیریتی و نقد کردن چک های سیاسی و ستادی اشان از جیب بیت المال ،از طریق رفع مشکلات مالی شهرداری و پرداخت حق‌الزحمه کارگران شهرداری ،باعث توقف خدمات شهری نشوند. 

تقریبا یکی دو هفته ای می شود که داد کارگران شهرداری مهران بدلیل عدم پرداخت حقوقشان بلند است ،اما صدایشان در میان هیاهوی گروکشی و یقه گیری طالبان قدرت این چهره های سیاسی گم‌ و گور شده است .

اوضاع تا بدانجا پیش رفت و صداها تا آنجا نشنیده ماند، تا این عزیزان مجبور شدند از طریق ترک کار و خدمات شهری ،صدای اعتراضشان را بلند کنند. این شیوه اعتراض هم فعلا به انباشت زباله در سطح شهر و تحمیل آثار غیر بهداشتی آن به شهروندان منجر شده است ،موضوعی که تاکنون دود ناشی از آن به چشم شهروندان مهرانی رفته است و بس !

مطالبه کارگران شهرداری مهران در گروگان سیاسیون طالب قدرت/مهران را در یابید !

انتظار می رود فرماندار محترم مهران با تذکر جدی به این افراد قدرت طلب ،قطع پای آنان از دایره قدرت و دلالت آنان به پرداختن به وظایف ذاتی اشان ،گامی جدی برای رفع مشکلات کارگران خدماتی شهرداری بردارند.

عزیزان سیاسی هم بهتر است با تغییر رویکرد و نگرش خود به اتفاقات سیاسی کشور و استان ، به این حقیقت گردن نهند که تغییر سیاسی بر پایه انتخابات انقلاب یا پیروزی در جنگ نیست که بر پایه این نگرش خود گردنه های احد خدمت را رها و به جمع آوری غنیمت مشغول شوند !!/م

مطالبه کارگران شهرداری مهران در گروگان سیاسیون طالب قدرت/مهران را در یابید !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار