مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: همزمان با آغاز ایام اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن روز پاسدار و جانباز و روز جوان پویش سراسری اهدای خون در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 07 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مهدی اکبری دهبالاییاز اجرای پویش سراسری اهدای خون در اعیاد شعبانیه همزمان با فرا رسیدن ایام شعبانیه و ولادت با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام زین العابدین (ع) و همچنین روز پاسدار، جانباز و روز جوان در انتقال خون استان ایلام خبر داد و اظهار داشت: همشهریان می توانند با اهدا خون نقش مهمی در فرهنگ سازی این مقوله انسانی و اجتماعی و ترغیب قشرهای مختلف به ویژه جوانان به این امر خداپسندانه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شروع موج ششم کرونا و ایام پایانی سال با کمبود ذخایر خون مواجه شده‌ایم، افزود: به دلیل نزدیک شدن تعطیلات نوروزی نیاز به همراهی مردم شریف استان ایلام به ویژه جوانان برای افزایش ظرفیت های ذخایر خون استان داریم تا بتوانیم جوابگوی تامین خون بیماران مخصوصا بیماران تالاسمی در تعطیلات پیش‌رو باشیم.

مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: تمام دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در پایگاه‌ انتقال خون رعایت می‌شود و جای هیچ نگرانی برای اهداکنندگان خون وجود ندارد و کلیه افرادی که شرایط اهدای خون را دارا می باشند، با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند با حضور در مراکز اهدای خون یاریگر ما در تامین خون سالم برای بیماران باشند.

اکبری دهبالایی با بیان اینکه اهدای خون با سلامت منافات ندارد، گفت: همه افراد قبل از اهدا توسط پزشک مستقر در انتقال خون مورد معاینه قرار می گیرند و طبق آزمایش های گرفته شده شرایط مراجعه کنندگان برای اهدای خون مشخص می شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار