معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام از راه‌اندازی خانه‌ احسان در سه محله‌ شهر ایلام خبر داد و گفت: این نهاد حمایتی در سه منطقه محروم و حاشیه ای شهر ایلام و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و توانمند کردن خانواده های بی بضاعت خانه احسان راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 26 February 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ یدالله عزیزی بیان کرد: در مرحله نخست این طرح سه خانه احسان در محله های بانبرز، بانبور و چالیمار شهر ایلام با هدف توانمندسازی ساکنان مناطق محروم و حاشیه‌ای راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی خانه احسان با شناسایی افراد دارای حرفه در زمینه‌های مختلف با ایجاد کارگاه نسبت به توانمندسازی و ایجاد اشتغال آنها اقدام می‌کند، تاکید کرد: خانه‌های احسان در تمام زمینه‌ها از جمله اشتغال، درمان و بهداشت، عمران و توانمندسازی معلولان به صورت جدی در حال فعالیت است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام یادآور شد: پس از شناسایی افراد دارای حرفه و توانمند توسط گروه‌های جهادی خانه‌های احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افراد را جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه احسان در شهرهای لومار و ایوان در دست اقدام است، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تمام توان در راستای محرومیت زدایی از چهره و سیمای استان پای کار است.

وی اضافه کرد: تربیت و آموزش نسل جوان در این مناطق و انجام اقدامات فرهنگی نیز از جمله خدمات دیگر خانه احسان است که باید منجر به شکل‌گیری گروه‌های جهادی و فعال بیشتر در زمینه فرهنگی شود.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام از اجرای طرح پویش لبخند در مناطق روستایی محروم استان خبر داد و گفت: پویش لبخند احسان با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق محروم و کم برخوردار طی هفته جاری در نقاط محروم و کم برخوردار استان آغاز شده است

عزیزی افزود: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با همکاری گروه های جهادی پزشکی طرح لبخند را با هدف ارائه خدمات دندان پزشکی در مناطق محروم سطح استان انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح همه خدمات دندان پزشکی به صورت رایگان به نیازمندان ارائه می شود، افزود: پویش لبخند احسان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کادر دندان‌پزشکی و گروه‌های جهادی اجرا می‌شود و قرار است در مناطق بولی و گنجوان اجرایی شود.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام یادآور شد: بنابر پیش بینی ها بیش از ۲ هزار نفر از اجرای این طرح بهره مند می شود.

عزیزی بیان کرد: جامعه هدف پویش لبخند از سوی گروه‌های جهادی شناسایی و به رابطان مربوط معرفی و اقدامات لازم دندانپزشکی برای آنها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خیران و نیک اندیشان نیز می‌توانند در این امر خدا پسندانه مانند همیشه ورود کرده و باعث ارائه خدمات بیشتری به محرومان شوند.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، هر آنچه در توان داشته باشد جهت ارتقاء سطح معیشت و رفاه حال مردم استان انجام می دهد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار