حاشیه ای بر یک انتصاب؛
آری !در حالی که چند روز گذشته مدیریت استان بر اساس حقی که قانون به آن واگذار کرده است ،از بین گزینه های متعدد به یک نیروی کارکشته ،توانمند ،همسو ،فرزند شهید و بزرگ شده در سیستم بهزیستی رسید و می رفت تا شایسته سالاری به شکلی زیبا معنا شود ،اما در آخرین ساعات ورق به گونه ای دیگر برگشت .
کد خبر: ۱۰۳۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ 24 February 2022

تابناک ایلام ::بارها در مطالب انتشار یافته از این رسانه بر موضوع ضرورت استقلال دستگاهها بعنوان یک قانون صریح و حق مسلک تاکید ورزیده ایم.

بارها بر این نکته ظریف پای فشرده ایم که ظرافت مسایل سیاسی و جناحی به اندازه ایست که این حق قدرت حاکم است که با ملحوظ داشتن این ضرورت ظریف ،همکاران همسو اما توانمند را در راس مصادر مدیریتی انتخاب و‌منصوب نماید

والبته این حق را هم برای جریان رسانه بعنوان رکن چهارم دومکراسی قائل هستیم که بعنوان بازوی تعمیق و تثبیت دومکراسی در جامعه و سیستم سیاسی به مسایل مرتبط ورود و از بیرون گود آسیب ها ،مخاطرات و ضعف و قوت ها را گوشزد نماییم .

هر بار که نوشته ایم که دولت باید با فراغ بال بیشتری در بین گزینه های متعدد توانمند و همسو از حیث فکری بهترین ها را برای مدیریت حوزه های گوناگون برگزیند و دیگر قوا را ازمداخله در امور دیگری بر حذر داریم ،با انبوهی از حملات و انگها از سوی همان جریان تمامیت خواه مداخله گر مواجهه شده ایم.

اگر چه مقطعی نه از باب رضایت بلکه از دریچه مصلحت اندیشی برای کمک به دولت دندان بر جگر فشرده ایم به همان اندازه شیشه اتاق های فرمان قدرت طلبان را مات و کدر کرده ایم ،تا آنان در پناهش ببرند ،بدوزند و بپوشند ردای گل و‌گشاد مدیریت را بر قامت نحیف مدیریتی که انگار تازه جوانه زده است !

آری !به این سطح از درک رسیده ایم که بینیم دولتی که برآمده از آرمان خاص خود آمده است تا به زعم خویش آوار کند بنای بزرگ مدیریت کشور را و این آواربرداری و بنای از نو مستلزم هزینه هایی است و باید فرصت داد تا با مهندسی و مانیفست خود اجرها و رج های مدیریت را بر روی هم بگذارد !

دولتی که هنوز شش ماه از آغاز ساخت و سازش بر پهنه مدیریت کشور فراتر نرفته و در استان ما نیز کمتر از سه ماه است که کلنگ این سازه مدیریتی را بر زمین زده است و باید بدان فرصت داد !

بنابراین بخاطر همین نونواری ها ،نقدها و فریادها متوجه سیستم اجرایی نوپای دولت نیست و قلم فرسایی ها و زبان به نقد گشودن ها بیشتر متوجه ارکانی از قدرت است که با پای کردن در وظایف و اختیارات دیگران ،به جای لمس دغدغه های بی شمار مردم با خوانشی نادرست از نظارت و حدود و اختیارات قانونی ،شمشیر داموکلسی شده اند بر فراز فرق دولت مردان!

به جای اینکه دشنه نظارت را به ابزاری برای کنترل بیشتر سیستم اجرایی به نفع مردم مبدل کنند آن را در پهلوی وزرای تازه کار فرو برده تا فرمانبردارشان شوند ،نه برای افزایش اعتبارات و تکمیل پروژه های ناتمام و‌خاک خورده ای که نصیب سارقان شده است ،بلکه برای رام نمودن و تبدیلشان به ماشین امضای احکام مسئولیتی یاران و‌هم تباران و هم ولایتی ها!

به جای اینکه حیات بخش زندگی زنگار گرفته ونمور هم استانی هایشان شوند به افتخار بنای بزرگترین گورستان شایستگان استان نائل آیند.

اینجاسیستم اجرایی و خدماتی در دوره ساخت و ساز مدیریت جدید کشور ،به جای اینکه با چشم انداز توسعه استان و بهبود وضعیت مردم به بند کشیده اش طراحی شود به صحنه شطرنج و مهره چینی انتخاباتی نمایندگان مبدل شده است .

هرچند مدیریت استان بنا را بر مشورت و همگرایی برای چیدمان مدیریت در راستای توسعه و بهبود وضعیت معیشت مردم می گذارند ،اما آنان هربار به زیر میز زده و کل میز را برای خود و آینده خود می خواهند و در این بین باید جوانمرگ شدن تعامل و دفن شایستگی را نظاره گر بود و صرفا لب گزید!!

آری !در حالی که چند روز گذشته مدیریت استان بر اساس حقی که قانون به آن واگذار کرده است ،از بین گزینه های متعدد به یک نیروی کارکشته ،توانمند ،همسو ،فرزند شهید و بزرگ شده در سیستم بهزیستی رسید و می رفت تا شایسته سالاری به شکلی زیبا معنا شود ،اما در آخرین ساعات ورق به گونه ای دیگر برگشت .

آقای نماینده با فشار بر وزیر جوان و گرو کشی دوران رای اعتماد و تهدید و ارعاب بدون پشت بند در مجلس، حکم را شبانه به نام دیگری زند تا بار دیگر شاهد دفن شایسته ای دیگر در گورستان شایستگان استان باشیم ،گورستانی که نمایندگان مجلس استان از صفر تا صد غسل،کفن و دفن آنان را عهده دارند.

البته انانیکه در خیال خام بازی شطرنج قدرت غنوده اند ،باید بدانند که تا روز موعود مرگ قدرت آنان چند صباحی بیش نمانده است و بزودی قاب عکسشان در کنج طاقچه تاریکخانه خاک فراموشی خواهد گرفت !/م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
د
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
خجالت بکش دیگه بسه آقای اسدی
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
آقای نماینده جنوب، بدره هم جزئی از حوزه جنوب است، جایگاهش در بازی چندش آور شمال و جنوب شما کجاست؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار