استاندار ایلام‌ سهم اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان را ۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان یک هزار میلیارد تومان سهم دولت و مابقی مربوط به نهادهای حمایتی بوده که تاکنون ۴۳ درصد آن محقق شده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 09 February 2022

به‌گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا شامگاه سه شنبه در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم ایلام اظهار داشت: یکی از موهبت های خوب استان اقلیم است، شمال و جنوب ایلام ظرفیت های مهم و بی بدیلی در حوزه های کشاورزی و زراعت دارد که در صورت توجه می تواند باعث تحول شود که از آن جمله می توان به پروژه سامانه گرمسیری اشاره کرد.

وی افزود: در سامانه گرمسیری آب از رودخانه سیروان استان کردستان تا زمین های مهران و دهلران جاری و ساری می شود و این طرح مهم در راستای تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری اجرایی شده است. 

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت سامانه گرمسیری در استان یادآور شد: خط انتقال سامانه گرمسیری ۴۰۹ کیلومتر از قصرشیرین تا دشت عباس تداوم دارد که ۱۹۷ کیلومتر مربوط به قطعه اول و دوم در استان کرمانشاه و ۲۱۲ کیلومتر مربوط به قطعه سوم و چهارم در استان ایلام است.

بهرام نیا بیان کرد: بخش خط انتقال سامانه گرمسیری مربوط به وزارت نیرو و بخش توزیع شبکه مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: برای سامانه گرمسیری تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن به پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان احتیاج است.

به گفته استاندار ایلام درصورت بهره‌برداری از این پروژه مهم شاهد افزایش ۹۰ هزار تنی محصولات زراعی به ارزش ۶۳۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

۵۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر رییس جمهوری به این سامانه گرمسیری اختصاص یافت

استاندار ایلام‌ گفت: در طرح احیای اراضی مقام معظم رهبری نیز تاکنون از ۵۵ هزار هکتار ۹ هزار هکتار باقی مانده است که آن هم در شرف انعقاد قرارداد است.

بهرام نیا افزود: علاوه بر طرح های مهم سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی ۱۸ ایستگاه پمپاژ مهم استان در دستور کار است که ۲۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان را آبی می کند که در مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتبار لازم اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: در بحث بودجه عملکرد موفقی داشته ایم، بطوریکه بودجه استان (عمرانی و جاری ) ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار ایلام اضافه کرد: بعد از انتصاب با همراهی نمایندگان و برخی مسوولان استانی در سازمان برنامه و بودجه اعتبار جاری از ۱۹.۶ به ۲۵.۶ درصد ارتقا یافت. 

بودجه اربعین در سال جاری از ۸۰ میلیارد به ۱۳۰ میلیارد ارتقا یافته است

استلندار ایلام گفت: بودجه سدگدار خوش که از ردیف اعتباری خارج شده بود اما به واسطه ماده ۲۳ حدود ۱۰ میلیارد تومان گذاشته و صاحب ردیف شد تا پیوست قانونی داشته باشد.

وی افزود: به طور کلی و در مجموع امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۶.۲ افزایش بودجه داشته ایم.

بهرام‌ نیا بیان کرد: استان ایلام رتبه ۲۶ کشور در جذب بودجه را کسب کرد، در بودجه ۱۴۰۱ متوسط سرانه هر نفر در کشور ۱۱ هزار تومان است اما برای ایلام این میزان ۳۳ هزار تومان و سوم برای میانگین کشوری است.

وی یادآور شد: در نشست هفته گذشته با رئیس جمهور در ارتباط با سه موضوع مهم استان که در سفر ایشان به استان مغفول مانده بود پ، پیگیری و مطالبه گری شد.

استاندار ایلام ادامه داد: مورد اول بحث خط راه آهن از کرمانشاه به ایلام بود که در سفر اخیر ریاست جمهوری مغفول مانده بود که در دیدار اخیر پیگیری شد.

طول خط راه آهن استان ۳۳۰ کیلومتر است که برای آن ۱۹۹ میلیارد تومان اعتبار گذاشته اند و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و هم اکنون پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار