نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: مسیر ترسیم شده انقلاب اسلامی بعد از ۴۳ سال همچنان همان راه تبعیت از ولایت فقیه است.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 05 February 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: قبل از انقلاب، رژیم طاغوت یک حکومت دست نشانده آمریکایی و انگلیسی بود که از خود هیچ اراده ای نداشته و مجری خواسته ها و برنامه های این کشورها بود.

وی افزود: نمونه بارز آنرا می توان به تصویب قانون کاپیتولاسیون و مصونیت تام اتباع آمریکایی در ایران اشاره کرد که امام راحل (ره) بر علیه حکومت دست نشانده پهلوی قیام کرد و مردم نیز به این قیام لبیک گفتند.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: روحیه حقارت آمیز ایران در زمان رژیم پهلوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روحیه شهادت طلبی، ایثار و رشادت تغییر کرد و دفاع مقدس، کمک های مومنانه، ایثارگری در خط مقدم سلامت و موارد دیگر از جمله دستاوردهای نظام شکوهمند اسلامی ایران است.

کریمی تبار ادامه داد: طبق تعابیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، کشور بعد از پیروزی در عرصه های مختلفی چون پیشرفت در علم، تاثیرگذاری در منطقه و جهان، دارای تجربه شده و رکورددار در شتاب های علمی و موارد دیگر است.

وی انقلاب اسلامی را یک اعجاز از جانب خداوند برشمرد و تاکید کرد: این نظام امانتی مهم از جانب امام امت و شهیدان است و بدون شک دوری از اسلام و پروردگار موجب خسران و اضمحلال می شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: هرچند اکنون مشکلات متعددی از جمله تورم و بیکاری جامعه را در برگرفته اما مجلس شورای اسلامی و دولت باید در راستای بهبود وضعیت موجود برنامه ریزی کنند و البته بدنه دولت نیز باید از افراد همسو با آن انتخاب و بکارگیری شود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار از تلاش های رییس جمهوری در عرصه های داخلی و بین المللی برای اعتلای ایران اسلامی قدردانی کرد و گفت: باید با تلاش و همدلی کشور را از شرایط موجود برهانیم و فریب برنامه های معاندان را نخوریم./م

بیشتر بخوانید:
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار