نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام امامان جمعه را فرماندهان قرارگاه فرهنگی توصیف کرد و گفت: در شرایط فعلی و تهاجم فرهنگی نیاز است شخصی در راس فرمانده قرارگاه فرهنگی و هماهنگی کارهای فرهنگی، دینی و مذهبی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 22 January 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان چرداول اظهار داشت: نهاد نماز جمعه از رویش های انقلاب اسلامی بوده و مردم در سنگر نماز جمعه از مواهب آن بهره مند می شوند، غفلت از حضور در نماز جمعه ضررهای زیادی دارد.

وی اضافه کرد: مردم باید حضور مستمر در نماز جمعه را بر خود فرض بدانند ، پرکردن صفوف نماز جمعه و حضور در مراسمات مذهبی و دینی بدون شک آثار و برکات بزرگ دنیوی و اخروی به همراه دارد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: بالاترین آسیب در جامعه کاهش مشارکت مردم در نماز جمعه و غفلت مردم از ارتباط با خداوند است ، جایگاه نماز جمعه بسیار ارزشمند است و امام جمعه نقش پدری و فرماندهی فرهنگی دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار با ذکر این نکته که امامان جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی هستند، یادآور شد: در شرایط فعلی و تهاجم فرهنگی نیاز است شخصی در راس فرمانده قرارگاه فرهنگی و هماهنگی کارهای فرهنگی، دینی و مذهبی قرار گیرد.

وی یادآور شد: امام جمعه زبان گویای مردم است و اگر مشکلات مردم مورد اغفال قرار گیرد در این حالت نقش امامان جمعه پررنگ و تاثیرگذار است و نفوذ کلام امام جمعه منوط به صفوف منظم و منسجم نمازگزاران است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: برخی از مسوولان نیاز به هشدار و تذکر دارند و باید تلنگری به آنها زده شود که بفهمند در چه جایگاهی قرار داشته و در برابر خون شهیدان، انقلاب و مردم باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: امام جمعه سابق چرداول شخصیتی علمی و از مدرسان حوزه بودند که در طول ۱۲ سال امامت جمعه همواره مصلح و رفع کننده بسیاری از مشکلات مردم به شمار می رفتند.

وی تاکید کرد: حجت الاسلام احمد امرایی در این مدت ۱۴ پروژه عمرانی در بخش فرهنگی و مذهبی در چرداول به سرانجام رسانده اند که یک کار بزرگ و بی بدیل است.

امام جمعه ایلام با تقدیر از زحمات امام جمعه سابق چرداول، امام جمعه جدید را شخصیتی علمی و حافظ کل قرآن توصیف کرد و اظهار داشت: حجت الاسلام قنبریگی دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و تربیت کننده شاگردان علمی و حوزوی بوده و در حوزه محیط زیست خدمات ارزشمندی انجام داده اند.

فرماندار چرداول نیز در این آیین گفت: امام جمعه جدید چرداول از روحانیون خوشنام کشوری است و ایشان حافظ قرآن هستند و بطور قطع حضور ایشان منشا خیر و خدمات ارزشمند برای این دیار خواهد بود و شورای تامین و اداری و مجموعه دولت آمادگی کامل و همراهی را با ایشان دارد.

سعیدرضا کریمیان افزود: حجت الاسلام امرایی امام جمعه سابق در طول ۱۲ سال خدمت خاطرات شیرینی را برای مردم خلق کرد و پیشگیری از حوادث، رفع مشکلات مردم، خدمات گسترده و بویژه فرهنگی، ایجاد صلح و سازش، و نداشتن هیچ گونه حاشیه ای از خصایص ایشان بوده است.

در پایان حجت الاسلام محمدجواد قنبربیگی بعنوان امام جمعه چرداول معرفی و از زحمات ۱۲ ساله حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه سابق تقدیر شد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار