رئیس بسیج اساتید کشور:
رئیس بسیج اساتید کشور در مراسم معارفه مسئول جدید بسیج اساتید استان گفت: بسیج اساتید می‌تواند برای کارآمدی نظام، حل مشکلات استان کمک کنند.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 22 January 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مردانی، رئیس بسیج اساتید کشور، در معارفه‌ی  تودیع و معارفه رییس بسیج اساتید استان ایلام با بیان اینکه امروز فضای کشور و دانشگاه‌ها نیازمند جا افتادن مکتب شهید سلیمانی است، اظهار کرد:  یکی از ویژگی‌های ایشان روحیه و رویکرد جهادی که در همه صحنه ها خستگی ناپذیری و حضور مقتدرانه و دنبال به انجام رساندن  کارهای به ظاهر نشد بود.

وی گفت: لازم است رویکرد انقلابی و جهادی در صحنه علمی کشور داشته باشیم و بدانیم که  کار جهادی فراتر از وظایف اداری است و مقام معظم رهبری سامان دادن امور را مسلزم این رویکرد دانسته‌اند.

رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: کار جهادی باید پرحجم و در عین حال  باکیفیت و منظم  است و یکی از ویژگی‌های آن پرهیز از ورود به حاشیه‌ها و اهمیت ندادن به زرق و برق است.

مردانی با تاکید بر اینکه در عرصه علم به حضور در میدان نیازمندیم، تاکید کرد:  اگر بخواهیم این مکتب را مد نظر قرار داریم باید به این نکات توجه داشته باشیم و از کارهای نشدنی نترسیم.

وی تصریح کرد: هر چند جنگ تمام شده  اما امروز با شدت تمام غرش موشک‌ها از فضای مجازی در محل کار و خانه ما ادامه دارد و  در جنگ ادراکی و نرم اگر تلفات بدهیم این تلفات به جبهه دشمن اضافه می‌شود.

رئیس بسیج اساتید کشور اضافه کرد: امروز بیش از ۱۰۸۰ کانون استادی و ۱۰۰ اندیشکده در کشور فعال است و می تواند صدور انقلاب را به خوبی رقم بزند.

مردانی با بیان اینکه اکنون نظام حکمرانی کشور در سه قوه همفکر شده‌اند که هم فرصت است و هم تهدید، تاکید کرد: فرصت این است که همدیگر را درک کنند و تهدید این است که اگر این فرصت از دست برود مایه‌ی شماتت می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان به دنبال نیروهای نخبه می‌گردند در بسیج اساتید است و اعلام آمادگی می‌کنیم تا  نظام مسائل استان فراهم کنند تا در این رابطه هم نقش آفرینی عمومی و تخصصی کنند تا گره از کار مردم را بگشایند.

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: بسیج اساتید می‌تواند  برای  کارآمدی نظام، حل مشکلات استان کمک کنند.

دکتر طاهر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام، در این مراسم با بیان اینکه رسالت همه‌ی ما اطاعت از ولی فقیه به عنوان  محصول  معرفت و اخلاص است، اظهار داشت: معرفت به ولایت فقیه هم نظری و هم عملی و هم معرفت به انقلاب،دشمن خطراتی است  که در منطقه و جهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه این معرفت به دنبالش اطاعت می‌آورد و اخلاص هم همین طور که این دو خصیصه، در بسیج ما وجود دارد و باید تقویت بشود، یادآور شد: بسیج اساتید  برای محور تقویت اطاعت و فرهنگ سازی اطاعت در بین اساتید برنامه ریزی کنند و نیاز است برای معرفت افزایی و بصیرت افزایی تلاش کنیم و تمام برنامه های بسیج اساتید کشور باید بر این محور تمرکز پیدا کند و این چیزی است که می‌تواند انقلاب ما را بیش از پیش بیمه کند.

سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام عنوان کرد: به لحاظ مذهبی انسجام و هماهنگی در استان وجود دارد  اما سرریز امنیتی در مرز و استان‌های همجوار داریم که این سرریز در شرایط فرهنگی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد. 

وی با بیان اینکه  فرصت‌های ارزشمندی در اختیار داریم ، گفت:  ایلام پایتخت زائران است و اربعین در مباحث فرهنگی می‌تواند تاثیرگذار باشد و لازم است در این زمینه اندیشکده اربعین تشکیل می‌شود. 

وی با بیان اینکه تفکر بسیج دارای بطن و عمق است، ادامه داد: در حوزه بسیج اساتید باید پالایشی صورت گیرد و فرآیند تربیت به درستی اجرایی تا عقب ماندگی‌ها و رسوبات فکری جبران شود.

دکتر «صیدمهدی ویسه»  دانشیار دانشگاه ایلام و رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان، با بیان اینکه دنیای جدید به سرعت در حال تغییر است، بیان داشت:  دیگر رویکردهای سنتی برای کارهای فرهنگی جوابگو نیست، بلکه باید با استفاده از روش‌ها و رویکردهای نوین، زمینه انجام اقدامات فاخر فرهنگی و انقلابی را فراهم کنیم.

وی افزود: برای تحقق این هدف نیازمند مشارکت حداکثری اساتید دانشگاهی هستیم و لذا چتر حمایتی بسیج اساتید برای همه کسانی که نظام اسلامی و ولایت فقیه را قبول دارند باز است و با روی گشاده  از حضور همه عزیزان استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان ایلام، با بیان اینکه از تمام ظرفیت بسیج اساتید برای کمک به توسعه استان استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با هم‌افزایی، تشکیل اتاق‌های فکر و همراهی و همدلی همدیگر، راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و معضلات موجود و شتاب در روند توسعه استان، را در اختیار مقامات اجرایی قرار دهیم.

 ویسه، با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری مبنای برنامه‌ریزی و اقدامات بسیج اساتید است، مطرح کرد: استقرار ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مقابله با جنگ نرم دشمن و کارآمدی نظام اسلامی، اهداف اصلی است، که بسیج اساتید خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری موظف به تحقق آنها می‌داند.

در این مراسم از زحمات 10 ساله‌ی «محمد ملکی» تقدیر شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار