رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام:
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام از برگزاری دومین استارتاپ صنایع دستی با عنوان «هه‌بر» خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 19 January 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار رستمی اظهار کرد: این استارتاپ با همکاری واحد اشتغال جهاددانشگاهی استان با محورهای طراحی لباس‌های محلی و سنتی، نقاشی روی پارچه و صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این استارتاپ در نیمه‌ی دوم بهمن ماه و همزمان با ایام دهه‌ی مبارک فجر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اولین استارتاپ در این زمینه در سال گذشته برگزار شد  و در آن سه ایده پذیرفته شد و یکی از ایده‌ها منتج به ثبت برند «المیرا» شد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان ایلام گفت: این استارتاپ با حمایت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ایلام، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان،  کمیته امداد امام خمینی (ره)استان ، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ، شرکت «تاراکیان» کلهر و تولیدی پوشاک «مردی» برگزار خواهد شد.

رستمی از صاحبان ایده و فعالان حوزه دوخت‌های سنتی و صنایع دستی برای شرکت در این استارتاپ دعوت و اضافه کرد: این استارتاپ به منظور حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم محلی و آشنایی نسل جدید با لباس‌های بومی محلی، استارتاپ به این عنوان نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: به صاحبان ایده‌های برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و تیم‌های برتر در مرکز نوآوری صنایع دستی  جهاددانشگاهی استقرار خواهند یافت و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

«هه‌بر»سربند یا سرپوش سنتی  زنان ایلامی است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار