مدیرعامل شرکت پالايش گاز ايلام از برگزاري مانور لحظه صفر به منظور تمرین آموخته ها و آمادگی، سرعت عمل و افزایش توان عملیاتی نیروهای در این پالايشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 18 January 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح اله نوریان اظهار داشت : مانور مذکور در یکی از شیفت های نوبت کاری شب و با فراخوان اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری این واحد صنعتی برگزار و جلسه ارزیابی پس از انجام مانور در محل سالن جلسات اتاق کنترل عملیات نوبتکاری انجام شد.

وی اظهار داشت: این مانور با اهداف از پیش تعیین شده از جمله تمهیدات لازم برای استمرار تولید گاز طبیعی در فصل سرد زمستان و در زمان حوادث احتمالی، ارزیابی سطح آمادگی و حضور به موقع اعضای کمیته مدیریت بحران ، آماده به کار بودن نفرات، تجهیزات و ادوات اطفا حریق، تجهیزات لجستیکی، ترابری، امداد و نجات و درمانگاه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به دیگر اهداف برگزاری این مانور اشاره و تصریح کرد: این رزمایش به منظور سنجش میزان آمادگی و هماهنگی پرسنل نوبتکاری در واحدهای عملیاتی، HSE، حراست و دیگر واحدهای پشتیبانی پالایشگاه برای مقابله و کنترل حوادث محتمل برگزار شد.

نوریان ادامه داد: این مانور بدون هماهنگی و اطلاع قبلی پرسنل و مسئولین پالایشگاه و در سطح 2 برگزار و علیرغم غیر منتظره بودن مانور، عملکرد تیم های عملیاتی درگیر در حادثه از جمله آتش نشانی، ایمنی، درمانگاه، حراست، مخابرات و واحدهای بهره برداری و تعمیرات مطلوب ارزیابی گردید.

وی خاطرنشان کرد: در این مانور، پس از فراخوان اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری توسط مخابرات پالایشگاه که راس ساعت 19 شب اعلام گردید، کلیه اعضای کمیته در ساعت مقرر در محل پالایشگاه حضور پیدا کردند.

نوریان ابزار امیدواری کرد که با برطرف شدن نقص ها و نقاط ضعف این گونه مانورها توسط واحدهای ذی ربط و همچنین ارتقای نقاط قوت تیم های درگیر در مانور، شاهد برگزاری مانورهایی با کیفیت و سطح بالاتر از آمادگی تیم های شرکت کننده در آینده باشیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار