مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر ۳۱۴ کیلومتر از محورهای شریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 17 January 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ اظهار داشت: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان در هفت محور ارتباطی از شهرهای استان بارش برف گزارش شده است.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته تاکنون ۳۰۵ تن شن و نمک‌ در جاده‌های استان مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به بارش برف و باران طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح هشت شهرستان استان هم بیان کرد: در چند محور ارتباطی ریزش هایی صورت گرفت که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

دلخواه با بیان‌اینکه هم‌اکنون بارش ها در پنج‌ محور ادامه دارد، گفت: با وجود ادامه بارش های شدید در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آنها در جریان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۴ گروه راهداری (ثابت و سیار) با ۲۲۸ نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از ذخیره سازی ۱۰ هزار تن ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۱۴ راهدارخانه استان خبر داد و یادآور شد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

دلخواه اضافه کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار