رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن آسترازنکا با توجه به پیگیری های به عمل آمده تا هفته آینده وارد استان شده و کمبود آن جبران می شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 16 January 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: بسیاری از افراد پیگیر تزریق واکسن آسترازنکا برای دُز سوم هستند که بزودی کمبود آن رفع می شود.

وی افزود: سایر واکسن ها از ایمنی خوبی در برابر کرونا برخوردارند و به میزان کافی نیز در استان موجود هستند.

کریمیان در ادامه به افزایش واکسن مادران باردار در استان اشاره کرد و گفت: اکنون باید برای ترغیب مردم به تزریق دُز سوم واکسن تلاش کنیم زیرا با توجه به خطر انتشار اُمیکرون باید درصد تزریق افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: اکنون میزان پوشش دهی واکسن کرونا دُز اول ۹۴.۲، دُز دوم ۷۸.۷ و دُز سوم ۱۶.۹ است که باید این آمار افزایش یابد.

وی میزان موجودی واکسن کرونا در استان را ۱۳۴ هزار و ۴۵۴ دُز برشمرد و افزود: امیدواریم با همراهی دستگاه ها و پیگیری های انجام شده این آمار افزایش یابد.

دکتر کریمیان تاکید کرد: نباید وضعیت پایدار اکنون را دلیلی بر بی خطر بودن کرونا تلقی کنیم بلکه با توجه به سویه جدید باید به تداوم رعایت پروتکل ها، تهویه هوا و زدن ماسک و واکسن توجه کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون در کشورهایی که دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند اُمیکرون شیوع زیادی پیدا نکرده اما کشورهایی که به آن بی توجه بودند بر اساس آمار بستری ها و مرگ و میرها وضعیت وخیم است.

وی از رسانه ها خواست: همچنان همکاری خود برای ترغیب مردم به تزریق دُز سوم واکسن کرونا را ادامه دهند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار