هرچند هر از چندگاهی به بهانه های مختلف کیفیت نان مورد توجه و کانون خبر قرار می گیرد ولیکن فقط در حد شعار باقی و تغییری در آن مشاهده نمی شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 14 January 2022

تابناک ایلام، بهروز مردانی ::بدون تردید مهمترین عنصر سبد غذایی ایرانیها نان و قوت غالب زاگرس نشین می باشد که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه امروزه می توان گفت غذای اصلی آنها محسوب و بدون وجود آن زندگی تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

این قوت لایموت سوای نقش و اهمیت آن در زندگی، در فرهنگ، آیین و ادبیات ما از جایگاه ویژه ای برخوردار و از آن به عنوان برکت و روزی یاد می شود.

از آنجا که از اساسی ترین و ضروریت ترین نیازهای زندگی است لذا کیفیت این محصول استراتژیک همواره از دغدغه اصلی مردم بوده و علیرغم بیشترین میزان مصرفی ولیکن از کمترین توجه بهره مند و بعضاً در بسیاری نقاط منجمله شهرستانهای جنوبی استان از کمیت و کیفیت چندانی برخوردار نیست.

از گسترش و افزایش تکنولوژی و همچنین تنوع و تکثر نانوایی‌های صنعتی و سنتی گرفته تا افزایش قیمت با توجیه بالا بردن کیفیت و نیز بازدیدهای سرزده و نظایر آن هنوز نتوانسته تاثیری بر کیفیت نان مصرفی مردم داشته باشد و این کالای پر مصرف همچنان بی کیفیت باقی مانده است.

هرچند هر از چندگاهی به بهانه های مختلف کیفیت نان مورد توجه و کانون خبر قرار می گیرد ولیکن فقط در حد شعار باقی و تغییری در آن مشاهده نمی شود.

بطوریکه افزایش قیمت نان در آبان ماه با هدف و شرط افزایش کیفیت که با سروصدا نیز انجام شد موثر واقع نشد و همچنین در بازدید سرزده استاندار از نانوایی های سطح شهر ایلام این معضل را گوشزد و بر بالا بردن کیفیت آن تاکید کردند .

براستی آیا کیفیت نان بهبود می یابد ؟ 

به عقیده بسیاری کارشناسان عدم کیفیت و آرد و گندم و همچنین عدم آموزش توسط متصدیان نانوایی ها مهمترین عواملی هستند که در بی کیفیت بودن نان تاثیر بسزایی دارند. و تا زمانی که هدفمند این دو مشکل و معضلات دیگر را اساسی مرتفع نشود نمی توان انتظار داشت کیفیت نان بهبود یابد.!/م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار