اما باید دقت شود که برخی دستگاهها از سطحی از تاثیرگذاری برخوردار هستند که بی دقتی در انتصاب مدیران آن و رجحان یک مولفه بر دیگر مولفه ها می تواند اهداف وبرنامه های آن را به حاشیه بکشاند . آموزش وپرورش دستگاهی مهم واثرگذارست و نگاه صرف سیاسی در انتصاب مدیران آن می تواند ،آن را از روی ریل خارج کرده وتحقق اهداف ان را که با زندگی یکایک افراد جامعه مرتبط است با مشکل روبرو کند.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 09 January 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::آموزش وپرورش هر کشور می تواند هم عامل پویایی ،توسعه وتحول یک کشور باشد  وهم یک کشور را از حیث تمامی مولفه ای توسعه در قعر جدول قرار دهد ،یا اینکه در تمامی وجوه یک کشور را برای همیشه عقب مانده نگه دارد.تحقق هرکدام از  اینها به نوع نگاه به این دستگاه ارتباط دارد.

برهمین اساس نگاه خارج از کارکردهای واقعی این دستگاه بزرگ بر توسعه کشور ،نگاه ابزاری به آن و قرار گرفتن آموزش و پرورش در خدمت امیال سیایس ومنفعت طلبی های جریانات یا گروههای سیاسی وقومی ،عامل انحطاط این دستگاه و سرمنشاء عقب ماندگی های جامعه خواهد بود.

بارها در مطالب مرتبط نوشته ایم ،اینبار هم می نویسیم که تغییر دولت یعنی تغییر نگاهها وبرنامه ها از تفاوت مانیفست ها نشات می گیرد ،برهمین اساس مدیران دولت حق دارند به مولفه های مدیرگزیتی ؛علاوه بر تخصص ،نوع نگاه ،قبول داشتن برنامه ومانیفست دولت را بیافزایند ،بنابراین تغییر مدیران در دولت جدید نه تنها یک امری بدیهی است بلکه یک حق برای تصمیم گیران قلمداد می شود.

اما باید دقت شود که برخی دستگاهها از سطحی از تاثیرگذاری برخوردار هستند که بی دقتی در انتصاب مدیران آن و رجحان یک مولفه بر دیگر مولفه ها می تواند اهداف وبرنامه های آن را به حاشیه بکشاند . آموزش وپرورش دستگاهی مهم واثرگذارست و نگاه صرف سیاسی در انتصاب مدیران آن می تواند ،آن را از روی ریل خارج کرده وتحقق اهداف ان را که با زندگی یکایک افراد جامعه مرتبط است با مشکل روبرو کند.

از اینرو با توجه به اینکه زمزمه های تغییر مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام به گوش می رسد ،چند نکته را به حناب وزیر گوشزد می کنیم ؛

جناب وزیر ! شما فرزند ایلام هستید وبه حاشیه ها وحساسیت های این دستگاه در چند سال اخیر واقف هستید .هر گاه این دستگاه در ید سیاست پیشگان چپ وراست قرار گرفته است به شدت در جاسیه قرار گرفته وتمامی اهداف ان تحت شعاع قرار گرفته است .

خود می دانید که در سالهای گذشته نگاه سیاسی از نوع چپ ،این دستگاه را به یک حاشیه بزرگ وارد کرد و روزی نبود که خبری از حاشیه سازی های درون این دستگاه در خروجی رسانه ها قرار نگیرد ،حال که بامدیریت اصولی ومتعادل مدیرکل فعلی ،حاشیه ها از این اداره رخت بربسته و سیستم در مسیر اجرای اهداف وبرنامه های واقعی خود قرار گرفته است ،تغییر مدیر چه محلی از اعراب دارد ؟!

برادر ارزشی ! آموزش حضوری در استان ایلام پس از یکی دوسال قرار گرفتن دربستر مجازی ،تازه آغاز شده است ،تغییر مدیرکل در وسط سال اصلا به صلاح نیست و می تواند سیستم آموزشی فرزندان مردم را با مشکل و اخلال روبرو کند .

آقای نوری !آموزش وپرورش استان با حضور یک چهره متعادل غیرسیاسی اما همراه دولت ،فرزند شهید و مسلط به امور تازه از گرداب حاشیه ها خارج شده است ،تلاش برای واگذاری مدیریت آن به چهره ای افراطی سیاسی همانا وبازگشت حاشیه ها به درون سیستم همان! یقینا شما دنبال حاشیه سازی نیستید !

هم خون عزیز ! انتظار مردم از شما بعنوان فرزند ایلام ،استفاده از هر فرصتی برای رفع مشکلات وکاستی های سیستم نحیف آموزش وپرورش استان است ،انتظار از شما سرمایه سازی برای استان است ،نه قرار گرفتن در دام حاشیه ها و نابودی سرمایه های ارزشمند استان!

بنابراین تنها انتظاری که از شما می رود اهتمام به این نکته است ؛شما بزرگ شده این سیستم هستید ،نگاهتان را به این سیستم آلوده به مسایل سیاسی نکنید !کاری به این نداریم که می خواهید مرده گردی را به این سیستم بیافزایید ،اما با سیاسی بازی ونگاه از دریچه سیاست پیشگی مرگ این سیستم را رقم نزنید !از ما گفتن بود .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
تغییر مدیران کل استانها در این مقطع از سالتحصیلی اصلا درست نیست. بزارن تابستان یه دفعه همه رو عوض کنند، چه ضرورتی به تعویض وجود دارد جز سیاسی کاری ؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار