رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با بیان اینکه مخالفت با واکسن قدمتی به طولانی بودن تولید واکسن دارد، گفت: حتی در کشورهای توسعه یافته غربی یا در کشورهای در حال توسعه فقیر آفریقایی هم این بحث وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 07 January 2022
 
 
 
                                                   چند درصد جامعه مخالف واکسن کرونا هستند؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین،‌سید محسن زهرایی رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۱۰۰ درصد نمی توان گفت که واکسن معجزه می‌کند، سویه جدید بوده و ممکن است تغییراتی داشته باشد به همین خاطر وزارت بهداشت هیچ موقع اعلام نکرده هر که واکسن دریافت کرده در مقابل کووید روئین‌تن شده است. موضوع مهمی که همواره باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است. اکنون واکسن یکی از ابزارهای قوی است که داریم. مرگ و میر یکی از مهمترین مسائل در مقابله با کووید است که ما باید بتوانیم شدتش را پایین بیاریم‌. با وجودی که در یک ماه اخیر میزان بروز بیماری به اندازه زیادی در انگلستان و آلمان بالا رفته اما مرگ‌ومیر در این کشورها به اندازه پیک های قبلی به هیچ وجه نبوده است. این امر می تواند تا حد بسیار زیادی نشان دهنده اثربخشی واکسیناسیون باشد.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تصریح کرد: به همین خاطر ما همچنان تاکید داریم که واکسیناسیون انجام و دریافت دز سوم واکسن در اولویت قرار گیرد. از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه شود که نباید اگر واکسن دریافت کردیم خیالمان راحت بوده و در تجمعات شرکت کنیم. درصورتی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه باشیم، ممکن است با پیک دیگری مواجه شویم. اکنون براساس احتمالات صحبت می کنیم؛ این ویروس به گونه ای است که نمی توان دقیق گفت. فعلا بر مبنای دانش روز و اطلاعاتی که داریم همین نمودارها و مسائل با ما صحبت می کنند. باید از همه ابزارهایی که می توانند به ما کمک کنند استفاده کنیم. یکی از بهترین آنها واکسن است؛ واکسن جایگزین اقدام دیگری نمی شود؛ واکسن جایگاه خود و دیگر پروتکل‌ها هم جایگاه خود را دارند.


تبلیغات

وی در پایان با بیان اینکه مخالفت با واکسن قدمتی به طولانی بودن تولید واکسن دارد، عنوان کرد:حتی در کشورهای توسعه یافته غربی یا در کشورهای در حال توسعه فقیر آفریقایی هم این بحث وجود دارد. افرادی که واقعا مخالف واکسن هستند دو تا سه درصد بیشتر نیستند اما پیام آنها به گونه ای است که گویا ۲۰ تا ۳۰ درصد جامعه را تحت تاثیر قرار داده اند. با وجود این مخالت ها برآورد ما این است که برنامه واکسیناسیون در ایران جلو خواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار