آری ! امروز سارا فلاحی نماینده مردم ایلام که بارها محصول نظارت استصوابی خطاب شده است ،در میان خشت های خام بهارستان ،تنها خشت پخته ایست که امروز با پختگی تمام ،به بهره گیری از کلام نافذ بی هراس خود،آب در لانه مورچگان ریخته است ! صدای سارا صدای حق طلبی همان مردمیست که از دوران مشروطه ،آزادی را از بیان حقایق از پشت تریبون خانه ملت معنا می کردند!
کد خبر: ۱۰۱۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲ 31 December 2021

تابناک ایلام ،علی اصغر اسدی ::از دیربار مجلس خانه مردم نامیده شده است ودر هرنظام سیاسی پارلمان در کنار کارکرد قانونگذاری ونظارت خود ،تریبونی برای طرح دیدگاهها و بیان دغدغه های مردم بوده است ،تکیه گاه وآخرین نقطه امید مردمی که حقوقشان را در زیر خروارها تبعیض ،دوگانگی ،فراموشی و عافیت طلبی حکام مدفون دیده اند!

هر چند در دوره های اخیر برخی تلاش ها بر این معطوف شده تا با توسل به شیوه های گوناگون قطع کن هایی را بر سر مسیر رسیدن نوای حق طلبانه وکلای مردم به گوش کانونهای قدرت قرار دهند ، شمشیرهای داموکلوسی بی شمار  بسته شده بر تار موی دم اسب را با تشدید نظارتها بر سر نمایندگان قرار دهند تا از ترس پاره شدن تار مو و فرود آمدن تیزی بر سرشان هرگز زبان تیز به روی حاکمان از نیام بیرون نکشند ،اما باز بوده وهستند انسانهای با شهامتی که به حق فریادگر حق طلبی مردم ایران بوده اند !

اگرچه در این دوره تیزی نظارت مانع از شکلگیری مجلسی در شان نام ایران و همسنگ شعار استقلال و آزادی عجین شده با جمهوریت نظام اسلامی شد و مجلس یازدهم مطیع ترین ،خاموش ترین ،با انضباط ترین و در عین حال بی برنامه ترین و احساساتی ترین افراد را به نام نماینده ملت در بهارستان گرد هم آورد ،اما باز صداهای امیدوار کننده ای از درون خانه تسخیر شده ملت به گوش می رسد !

آری ! امروز سارا فلاحی نماینده مردم ایلام که بارها محصول نظارت استصوابی خطاب شده است ،در میان خشت های خام بهارستان ،تنها خشت پخته ایست که امروز با پختگی تمام ،با بهره گیری از کلام نافذ بی هراس خود،آب در لانه مورچگان ریخته است ! صدای سارا صدای حق طلبی همان مردمیست که از دوران مشروطه ،آزادی را از بیان حقایق از پشت تریبون خانه ملت دنبال می کردند!

تصور نگارنده  از نطق های آتشین سارا در نقد کارکردهای دولت پیشین ،تلاشی برای دیده شدن با استفاده از فضای سیاسی متضاد دولت ومجلس بود ک با روی کارآمدن دولت همفکر این آتش صدا فروکش خواهد کرد وصدای سارا برای همیشه در پشت کرسی های بهارستان خاموش خواهد شد.

اما وقتی نطق هفته اخیر سارا و تک تک کلمات بکار گرفته در این نطق را بارها گوش می کنم ،به جز حق طلبی وصدای واقعی مردم بودن اثری از سیاسی بازی و انتقاد بر اساس امیال وگرایشات سیاسی در مشی  این نماینده مردم ایران یافت نکردم !سارا ثابت کرد که وکیل مردم است نه وکیل گعده نشینان زر وزور !

سارا ثابت کرد نه تنها شمشیرهای داموکلوس مانع از بلند شدن صدای حق طلبی او نخواهند شد ،بلکه امروز دموستنس واقعی ما ایرانیان است !دموستنسی که آمده است تا نگذارد سوفیست ها با ردای غصبی وکالت ،حقوق مردم مستضعف را غصب نمایند !

اگرچه برخی حسودانه ،جسارت سارا را در تضاد با منافع استان محروم ایلام قلمداد می کنند ،اما صدای رسای سارا تا آنجا پیش رفته است که بر پیشانی صفحات مجازی مخالفین فکریش نقشه ببندد و فروتنانه قدرت وصلابت صدای شیرزن ایلامی را برای رسیدن به اهداف سیاسی خویش ، سلاح خویش کنند !

امروز دولت سیزدهم همفکر مجلسیان است ،رییس دولت با امضاء ومطالبه همین نمایندگان به عرصه رقابت سیاسی گام نهاد ،سارا وصدهها نماینده در ستادهای انتخاباتی در حمایت از او سخنرانی کردند ،گرچه این رفتار روح نظارت را از کالبد دستگاه تقنینی جدا کرد ،اما غرش سارا نشان داد که هنوز هستند نمایندگانی که عزتمندانه حقوق ملت را طلب می کنند ولو اینکه بدهکار آن همفکر ،هم سنخ و هم کیش او باشد !سارا نشان داد مشت های حق طلبانه همچنان هستند و می کوبند وبیدار می کنند!

درودش باد !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار