نماینده ولی فقیه در استان؛
امام جمعه ایلام گفت: کاهش میزان ازدواج و بالا رفتن سن این حسنه الهی یک زنگ خطر در جامعه است که باید علل آن آسیب و همچنین باید از رواج و اشاعه یک منکر ناپسند و نازیبا در جامعه به نام جشن طلاق جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 25 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام با اشاره به حوادث سال ۸۸ و قیام تاریخی مردم در نهم دی ماه همان سال اظهار داشت: گاهی سبقه و جایگاه رهبران فتنه مردم را دچار سردرگمی و شبهه در تشخیص حق از باطل می کند.

وی افزود: مصداق بارز این موضوع جنگ جمل را می توان مثال زد که یک طرف جنگ امام مبین و جانشین پیامبر و طرف دیگر نیز یکی از همسران پیامبر است که وجاهت جایگاه طرفین جنگ در جامعه آن روز مردم را دچار سردگمی در تشخیص حق از باطل کرد.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: در فتنه ۸۸ نیز فردی که بانی آشوب ها و داعیه دار تخلف در انتخابات بود، پیشینه ای انقلابی و قابل وثوق داشت که ادعای وی مبنی بر تخلف انتخاباتی جامعه را چندین ماه دچار تنش، سردرگمی و اشوب کرد.

کریمی تبار ادامه داد: هرچند رهبری با سران فتنه و نمایندگان آنها جلسات و دیدارهایی و توصیه به تمکین از قانون و اقناع سازی آنها داشتند و به خواست ایشان بازنگری و شمارش مجدد آرا صورت گرفت و طبق گزارش نهایی شورای نگهبان تخلفی در آرا رخ نداده بود، اما باز این گروه بر مواضع خود پافشاری و مردم را به حضور در خیابان ها و ایجاد آشوب دعوت کردند و رسانه های معاند نیز بر این آتش افروزی ها دامن زدند.

وی یادآور شد: اما با فرا رسیدن محرم و تعدی و توهین اراذل اوباش به عزاداران حسینی و نوامیس مردم به نام حمایت از سران فتنه و همان رمز تخلف در انتخابات ماهیت اصلی این گروه و سکوت معنادار آنها در مقابل تحرکات توهین کنندگان به عزای حسینی برای مردم عیان شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مردم بعد از وقایع محرم آن سال و موضع گیری صریح رهبری از سران فتنه که قصد کودتای رنگی و براندازی در کشور داشتند، اعلام برائت و در روز تاریخی نهم دی ماه با حضور در خیابان ها خشم و انزجار خود را از آشوب گران، توهین کنندگان به عزای حسینی و سران فتنه را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران حوادث متعددی رخ داده که هرکدام از این رویدادها می توانست سرنوشت کشور را تغییر دهد، اما هیچکدام از این حوادث به اندازه فتنه ۸۸ سهمگین و خطرناک نبود که با بصیرت، دشمن شناسی و هوشمندی مردم انقلابی ایران و با تبعیت و ولایت پذیری از امر رهبری دسیسه های سال ۸۸ نیز خنثی شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه به حضور زائران در استان اشاره کرد و گفت: ایلام کریدور و مسیر ارتباطی زائران عتبات عالیات برای اتباع ایرانی و زائران عراقی امام رضا (ع) است و باید این زائران به ویژه اتباع عراقی زائر مشهد مقدس تا زمان حضور در استان از لحاظ امکانات، تغذیه و استراحتگاه مورد تکریم قرار بگیرند چرا که این افراد در زمان اربعین خالصانه در خدمت زائران ایرانی در عراق هستند و هنگام حضور در ایران باید به آنها رسبدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به هفته ثبت احوال اشاره و اضافه کرد: کاهش میزان ازدواج و بالا رفتن سن این حسنه الهی یک زنگ خطر در جامعه است که باید علل آن آسیب و همچنین باید از رواج و اشاعه یک منکر ناپسند و نازیبا در جامعه به نام جشن طلاق جلوگیری شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار