ضمن تشکر از استاندار ایلام بخاطر تبیین واقعیت های بیکاری در استان ایلام در راستای تصمیم درست برای رفع این معضل اجتماعی پیشنهاد می گردد ایشان با تشکیل یک کارگروه دقیق ومنصف در خصوص آمارهای گوناگون ارایه شده در حوزه های مختلف خصوصا بیکاران استان ،آمار دقیق تری از بیکاران استان را کشف ودر بانک اطلاعات نگهداری نمایند.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 20 December 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::استاندار ایلام در جلسه کارگروه اشتغال استان به نکته مهمی اشاره داشته اند ،نکته ای که شاید با تامل و مداقه در آن بتوان به ریشه بسیاری از مسائل اجتماعی و اصلی ترین عامل نارضایتی در جوانان وخانواده ها ،یعنی بیکاری پی برذ .

حسن بهرام نیا در اصلی ترین کارگروه رفع معضل بیکاری در استان ایلام پرده از یک واقعیت اماری برداشته است ،واقعیتی که تاکنون پشت آمارسازی های مسئولین استان از وضعیت بیکاری در استان مخفی نگه داشته شده است .

استاندار ایلام با بیان اینکه وجود 23هزار بیکار زیبنده استان ایلام نیست گفته است ؛به دنبال آغاز یک حرکت مناسب برای ایجاد اشتغال وکاهش تعداد بیکاران هستیم .

بهرام نیا در ادامه بیان داشت : در تعریف فعلی ،هرکسی در هفته یک ساعت فعالیت داشته باشد شلغل محسوب می شود ،ولی این واقعیت نیست وآن چیزی که امروز جوانان وافراد جویای کار ما بعنوان شغل می دانند این است که روزی 8ساعت کار کند وبیمه داشته باشد .

همانگونه که استاندار ایلام به درستی به آن اشاره داشته است ،تعریف جاری از اشتغال به دستاویزی برای افزایش آمارهای بیکاری در استان از سوی مسئولین دستگاههای مرتبط تبدیل شده است ،مساله ای که تاکنون به دلیل آمارسازیها از وضعیت بیکاری استان ،چالش های جدی در مسیر برنامه ریزی ها برای ایجاد اشتغال ایجاد کرده است .

مساله اثر گذار در زمینه ارایه آمار در حوزه های مختلف این است که این آمارهای به مبنایی برای تصمیم گیری ها وبرنامه ریزی ها در سطوح بالای مدیریتی تبدیل می شوند ،از اینرو به هر اندازه که امارها با واقعیات موجود در حوزه های گوناگون فاصله داشته باشد به همان اندازه در تصمیم سازی ها برای رفع مشکلات در سطوح پایین تر تاثیرمنفی برجای خواهند گذاشت .

خواه اینکه ارایه آمار وجود ده هزار بیکار در استان ایلام برمبنای شاخص های تعریف شده از سوی دستگاهها یعنی اشتغال یک ساعت در هفته صورت گرفته باشد ،خواه این که ارایه آمارهای غیرواقع از وضعیت اشتغال در استان بمنظور نمایش کارکردها مسئولین صورت گرفته باشد ،در هرصورت دود ناشی از این آمار سازی های مستقیم به چشم مردم استان و جوانان جویای کار خواهد رفت.

بنابراین بدون اغماض باید گفت که ارایه این تصویر مثبت اما غیر واقع از سوی هر فرد یا دستگاهی صورت گرفته باشد ،ظلمی است که در حق مردم این استان روا داشته شده است وارایه دهندگان این آمار هم در پیشگاه خدا ،هم مردم وهم عدالت وقانون باید پاسخگوی رفتارهای غیر واقع خود باشند .

بدیهی است در استانی که از ظرفیت های گوناگون برای اشتغال آفرینی برای این جمعیت 23هزار نفری بهره مند است ،ارایه آمار غیرواقع مانع از اتخاذ تصمیم درست ومنطقی برای ایجاد اشتغال یرای این جمعیت بیکار در استان شده واز سویی نیز زمینه بهره مندی نیروهای جویای کار غیر بومی در ظرفیت های موجود در استان را فراهم آورده است .

بنابراین ضمن تشکر از استاندار ایلام بخاطر تبیین واقعیت های بیکاری در استان ایلام در راستای تصمیم درست برای رفع این معضل اجتماعی پیشنهاد می گردد ایشان با تشکیل یک کارگروه دقیق ومنصف در خصوص آمارهای گوناگون ارایه شده در حوزه های مختلف خصوصا بیکاران استان ،آمار دقیق تری از بیکاران استان را کشف ودر بانک اطلاعات نگهداری نمایند.

در گام بعدی برخورد قاطع با آمارسازان را در دستور کار قرار داده و همچین با احصاء اشتغال نیروی های غیر ایلامی در طرح های فعال استان ،براساس یک دستور العمل تدوینی زمینه اشتغال این حجم از نیروی بیکار در استان را فراهم آورند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار