نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر ۲ شاخص وسعت و جمعیت از ابتدای سال ۱۴۰۱ ضریب محرومیت نیز در ساختار بودجه برای توسعه مناطق کم برخوردار لحاظ می شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 20 December 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  علی اکبر بسطامی در بازدید از طرح های زیرساختی هلیلان اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه مهم ترین شاهکار مجلس یازدهم است که در آن بودجه براساس وسعت، جمعیت و ضریب محرومیت برای هر منطقه در نظر گرفته می شود.

وی افزود: براساس تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری که باید تمامی اعتبارات براساس عدالت توزیع شود، سال ۱۴۰۰ اصلاح ساختار بودجه در راستای تحقق این مهم انجام شد.

نماینده ایلام در مجلس ادامه داد: شهرستان هلیلان پس از مورموری بیشترین ضریب محرومیت در کشور را به خود اختصاص داده است که در بودجه ۱۴۰۱ با احتساب ضریب محرومیت به این شهرستان ها بودجه مطلوبی اختصاص می یابد.

بسطامی تاکید کرد: مادامی می توانیم بحث از عدالت کنیم که ضریب محرومیت در بودجه لحاظ شود و قوانین کشور در راستای توسعه مبتنی بر اسناد بالا دستی باشد.

وی تصریح کرد: نمادها و المان های شهری در شهر توحید وجود ندارد و خیلی از ادارات تاکنون در این شهرستان ها مستقر نشده که دلیل آن عدم تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه است.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نظام بودجه ریزی متاسفانه براساس قوانین بالا دستی نیست و تخصیص اعتبارات براساس قدرت چانه زنی و رایزنی مدیران در سطوح بالای شهرستانی، استانی و کشوری است.

بسطامی ادامه داد: مطالبی در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای مالیات و مالیات بر ارزش افزوده ذکر و با صراحت اعلام شده هر شرکتی در هر منطقه ای که فعالیت می کند باید مالیات در همان منطقه هزینه شود.

نماینده ایلام اضافه کرد: نمادهای توسعه هر منطقه، آب، راه و بهداشت است که خوشبختانه هلیلان در این سه پارامتر مشکلی ندارد و در این راستا فقیر نیست، اما نیازمند تخصیص اعتبارات برای توسعه و پیشرفت است.

در این بازدید فرماندار هلیلان در خصوص مسایل و مشکلات حوزه زیرساختی شهرستان گزارشاتی ارائه دادند. /م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار