رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام؛
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: رشد اقتصادی استان در لایحه بودجه سال آینده ۹،۶ پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 16 December 2021

  به گزارش تابناک ایلام؛ رحمت الله قیصوری مطرح کرد:سرانه اعتبارات استان در مصارف استانی به ازای جمعیت معادل ۳۳ میلیون ریال است در حالی که میانگین کشوری ۱۱ میلیون ریال است در واقع سرانه اعتبارات استان سه برابر متوسط اعتبارات استان های کشور است.

وی گفت:ردیف اربعین از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۳۰ میلیارد تومان معادل ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد در حالی که ردیف های بودجه متفرقه که اربعین نیز در این بخش قرار دارد از ۳۵۴ هزار میلیارد تومان به ۲۵۴ هزار میلیارد تومان معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده اند و از سال ۱۳۹۶ که این ردیف بودجه اربعین شکل گرفت تاکنون و با احتساب اعتبارات رشد اقتصادی از منابع سرمایه گذاری از محل منابع بانکی، صندوق توسعه ملی، منابع شرکت های دولتی، مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی و فروش اموال و دارایی های دولت، تشکیل صندوق ها و جذب سرمایه گذار خارجی و فاینانس داخلی و خارجی است و همچنین ۳.۵ درصد از محل ارتقاء بهره وری وری از طریق توسعه صادرات، استفاده مناسب از دانش و فناوری و ظرفیت های موجود، شناسایی گلوگاه ی رشد و تولید و حذف رانت و تسهیل فضای کسب و کار حاصل می شود.

قیصوری گفت:: ویژگی های بودجه سال آینده عدالت در پرداخت حقوق کارکنان از ۲۹ تا پنج درصد به صورت پلکانی و معکوس است به گونه ای که بسته به میزان دریافتی ها حقوق و مزایای پایین ۲۹ درصد و به نیروهای دارای حقوق بالا پنج درصد افزایش می یابد تا عدالت در پرداخت ها رعایت شود.این ردیف در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است.

وی افزود:مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای استان در لایحه بودجه سال آینده از ۲ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان به سه هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان با رشد ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است.

قیصوری گفت: اعتبارات منابع عمومی دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و تملک دارایی های سرمایه ای برای مقایسه های بودجه استانی دارای اهمیت هستند و به عنوان مثال در بحث بودجه تملک دارایی های سرمایه ای میانگین بودجه کشور در این بخش ۱۴ درصد بوده در حالی که سهم استان ایلام ۱۶.۸ درصد است.

وی ادامه داد:: ویژگی های بودجه سال آینده عدالت در پرداخت حقوق کارکنان از ۲۹ تا پنج درصد به صورت پلکانی و معکوس است به گونه ای که بسته به میزان دریافتی ها حقوق و مزایای پایین ۲۹ درصد و به نیروهای دارای حقوق بالا پنج درصد افزایش می یابد تا عدالت در پرداخت ها رعایت شود.

قیصوری خاطر نشان کرد: توجه به مناطق محروم توجه به اقشار کم درآمد و مددجویان دستگاه های حمایتی، هدایت یارانه ها به سمت اقشار کم درآمد و کمتر برخوردار از دیگر سیاست های عدالت محوری بودجه کشور در سال آینده از دیگر ویژگی های بودجه سال ۱۴۰۱ است که قیصوری به آنها اشاره کرد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار