رییس دانشگاه ایلام؛
رییس دانشگاه ایلام گفت: پژوهش های علمی دانشجویان باید در راستای نیازهای اساسی جامعه امروزی با هدف تولید ثروت مادی و معنوی تدوین شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 08 December 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ طاهر علی محمدی  در مراسم روز دانشجو با حضور استاندار ایلام اظهار داشت: بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی تحصیلکرده، مبتکر و خلاق است و هرچه این نیروها بیشتر باشد، آن کشور در راستای نیل به اهداف خود موفق تر خواهد بود.

وی افزود: پیش از انقلاب مهم ترین ویژگی دانشجویان استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم بود، اما امروز جهاد علمی و گام برداشتن در مسیر آرمان های انقلاب، امام ( ره ) و رهبری مهم ترین ویژگی یک دانشجو فعال است.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: بصیرت افزایی، گرایش به فعالیت دینی و اجتماعی و عضویت در تشکل های فعال دانشجویی در دانشگاه ها موجب می شود یک دانشجو نقش خود را به‌ عنوان یک دانشجو برجسته کند و در تصمیم سازی ها موثر واقع شود.

علی محمدی حضور دانشجویان در تمام صحنه ها را ارزشمند خواند و یادآور شد: دانشگاهیان در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی را عهده دار بوده اند و امروز نیز باید با علم آموزی در مسیر جهاد علمی گام بر می دارند.

وی تاکید کرد: هر کشوری که بخواهد در تمامی حوزه ها موفق باشد، باید پایه های علم و دانش خود را محکم کند و برای پژوهش های علمی برنامه مدون و مسنجم داشته باشد.

رییس دانشگاه ایلام اضافه کرد: امروزه فضای مجازی به یک فضای جنگ تبدیل شده و جوانان و نوجوانان کشور در معرض تهاجم هستند که در این راستا وظیفه جنبش دانشجویی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.

علی محمدی نقدپذیری را لازمه توسعه اجتماعی و سیاسی هر جامعه عنوان کرد و گفت: اگر نقدپذیر باشیم، دیگران هم پذیرای نقد سازنده ما می شوند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار