استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: مبنای تمامی پژوهش های علمی باید متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های هر استان و منطقه برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش باشد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 07 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه ایلام به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: بومی سازی همه امکانات مادی و معنوی در استان برای رسیدن به قله علمی باید در دستور کار همه مدیران باشد.

وی افزود: ۱۶ آذرماه یادآور جنبش دانشجویی است و مبارزه با ظلم و ستم است و تلاش همه پژوهشگران در عرصه تولید علم و دانش برای ارتقا ایران در جهان است.

وی خواستار ایجاد کمیته هدفمند برای پژوهش کاربری در استان شد و گفت: تمامی پژوهش های کاربردی باید منسجم و هدفمند و متناسب با نیاز استان باشد.

بهرام نیا تاکید کرد: پژوهش باید تامین کننده نیازهای جامعه باشد و نتایج تمامی پژوهش باید حل کننده مسایل و مشکلات مردم در تمامی حوزه ها باشد.

وی جایگاه والا کشور در عرصه بین الملل را مرهون پژوهش های دانشمندان دانست و تاکید کرد:کشور ایران در مقیاس جهانی در تولید مقالات isi رتبه ۱۶ را داشت که اخیرا به رتبه ۱۵ ارتقا پیدا کرد.

استاندار ایلام اضافه کرد : همه باید قدران دانشمندان را باشبم چرا که امروز به برکت این دانشمندان و تحقیقات آنان است که بر قله علمی سلول های بنیادی، صنعتی و کشاورزی و صنایع نظامی دست یافتیم.

وی در ادامه با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در خصوص علم افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: بهترین مشوق برای گسترش علم تکریم دارنده علم است.

بهرام نیا در ادامه از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست که در تخصیص اعتبارات به حوزه پژوهش توجه ویژه داشته باشد و در پایان سال گزارش آن را ارایه دهد. /م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار