همانگونه که ابراهیم رییسی خیلی پیشتر پایان کار ستادهای انتخاباتی را اعلام ووزیر کشور نیز در مراسم معارفه بدرستی به این نکته اشاره داشت که در انتصابات شایستگی را ملاک قرار خواهند داد ،فعالین این حوزه در استان نیز با تمکین به خواست دولت ،فضا را برای گزینش افراد جهادی و توانمند در ساختار مدیریت کشور فراهم نمایند .
کد خبر: ۱۰۱۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ 05 December 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم ،هر چند با تعلل وتاخیر ،اما با انتصاب یک فرد باتجربه و در بردارنده مولفه های مدنظر نخبگان استان ،گام اول برای آغاز فصلی نوین از مدیریت برداشته شد ،فصل نوین از این منظر که  تغییر ترکیب مدیریت و روی کارآمدن نیروهای تازه نفس ،به مثابه جریان  خون تازه ای در رگهای مدیریت می تواند از سویی در ساختارها پویایی و نشاط ایجاد نماید واز سویی بافت های ضعیف شده و احیانا خشکیده در این حوزه را نیز ترمیم بخشد .

اما مکمل این تغییرات ودگرگونی ها، چیزی نیست جز برداشتن گام دوم که با ایجاد تحول در ساختار مدیریت استان از طریق شناسایی وانتصاب همکاران همراه ،همفکر و کارآمد از سوی استاندار جدید ایلام محقق خواهد شد ؛گامی نهایی که می تواند ظرفیت های به خواب رفته را بیدار و با ایجاد تحول ،حوزه های معیشت و اشتغال را نیز رونق ببخشد.

منتهی پیش شرط تحقق این امر ایجاد فضایی امن از سوی جریانات متعدد موثر در قدرت است ،به این معنا که تمامی جریان های موثر از ستادهای انتخاباتی گرفته ،تا جریانات سیاسی و نمایندگان و رسانه ها باید در ایجاد این فضا سهیم باشند . باید با تلطیف خواسته ها و کاستن ازسطح انتظارات از دولت پیروز ومدیریت استان ،زمینه برداشته شدن گام دوم برای نیل به اهداف موثر بر زندگی مردم استان فراهم شود .

طبیعی است با پیروزی یک جریان سیاسی ،انتظارات متعددی از سوی فعالین این حوزه وهمراهان برای تصاحب مصادر مدیریتی نیز شکل بگیرد  وامروز با پیروزی دولت ابراهیم رییسی که با پشتوانه مردم و جریان اصولگرا محقق شد ،این انتظار از لایه های مختلف مدیریت دربین همراهان شکل گرفته است.

اما دوستداران دولت باید به این نکته اهتمام ورزند که یک جریان از بطن نظام بر جریان دیگری پیروز شده و نباید آن را با یک انقلاب اشتباه بگیرند ،چرا که شکل گیری تصور انقلاب در بین همراهان دولت و ایجاد انتظار تغییر در تمام سطوح مدیرتیی وکارشناسی دستگاههای اجرایی ،سطح انتظاردر تصاحب مصادر مدیریتی را بالاتر خواهد برد ،موضوعی که در مسیر انتصابات وقفه جدی ایجاد خواهد کرد .

نکته مهم دیگر اینکه سهم خواهی ها از سوی جریان های موثر در قدرت به گونه ای بالا گرفته است که شرایط را برای تفکر ،بررسی عملی ودقیق منجر به انتصاب نیروهای کارآمد همراه دولت سخت کرده است . چرا که همانگونه که از شواهد پیداست ،برای هر صندلی مدیریت افراد متعددی از سوی جریان های مختلف علم شده است.

این موضوع در کنار سخت کردن انتخاب ،به گونه ای تضادها وشکاف ها را افزایش خواهد داد واز سوی بدلیل فشارهای غیر معمول منحر به انتخاب افرادی خواهد شد که از هرگونه توانمندی وکارآمدی در آن حوزه بی بهره اند .یقینا در چنین شرایطی دود ناشی از آن اول به چشم مردم و دوم به چشم دولتمردان خواهد رفت .

از اینرو انتظار می رود جریانات قدرت با کاستن از سطح انتظارات و سهم خواهی های خود از مدیریت جدید استان ،به گونه ای رفتار نمایند که استاندار در فضایی امن و با آرامش خاطر از بین گزینه های توانمند و برخوردار از تجربه وتخصص ،بهترین را در راس مدیریت دستگاههای اجرایی بگمارد.

این نکته را فراموش نکنیم که دولت سیزدهم دولتی مستقل است که با اراده مردم شکل گرفته است ،هرگونه ادعایی مبنی بر تاثیرگذاری جریانات قدرت بر روی کارآمدن این دولت ،صرفا ادعایی خالی برای رسیدن به قدرت معنا خواهد شد .

همانگونه که ابراهیم رییسی خیلی پیشتر پایان کار ستادهای انتخاباتی را اعلام و وزیر کشور نیز در مراسم معارفه استاندار ایلام بدرستی به این نکته اشاره داشت که در انتصابات شایستگی را ملاک قرار خواهند داد ،فعالین این حوزه در استان نیز با تمکین به خواست دولت ،فضا را برای گزینش افراد جهادی و توانمند در ساختار مدیریت کشور فراهم نمایند .

نکته پایانی اینکه استاندار جدید ایلام از تجربه وتخصص لازم در حوزه مدیریت برخوردار هستند ،تجربه خدمت در استان را دارا وبه فرهنگ وآداب این استان شناخت کامل دارند ،درکارنامه خود مدیریت در حوزه های گوناگون ،خصوصا در حوزه قانونگذاری ونحوه تعامل با این قوه را دارا هستند ،خوب می دانند چگونه همکاران خود را برگزیند . این نکته را هم همان اوایل گوشزد کرد که مدیون و وامدار کسی نیست ،پس با احترام به اصل استقلال دولت و کنار کشیدن از مسیر انتصابات ،دست استاندار را در انتخاب همکاران خود باز بگذارید که یقینا هم به نفع دولت است وهم مردم !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار