ماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جامعه روحانیت پاسدار فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و هست و با خون پاک خود از این میراث گرانبها در طول تاریخ پاسداری کرده اند.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 01 December 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، در در اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره سرداران و ۳ هزار شهید استان ایلام، اظهار داشت : علما و روحانیت اسلام، با جهاد علمی و عملی خویش، لحظه ای در محافظت از قرآن و اهل بیت(ع) کوتاهی نکرده ند، کتاب شهداء الفضیلة اثر گرانبهای مرحوم علاه امینی، برگی از تاریخ زرین شهدای روحانیت است.

وی با بیان اینکه در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، شاگردان حضرت امام خمینی(ره) مشعل دار مبارزه با استکبار و طاغوت، آگاهی بخشی، پیشگام در مقاومت و تحمل شکنجه و شهادت بوده اند ابراز کرد: در طول دفاع مقدس روحانیت مجاهد و مبارز مشعل دار و پیشکسوت بوده اند، آنان با دستان مبارکشان پرچم ایثار، فداکاری، جهاد و شهادت را بر افراشتند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: حضور روحانیت در دفاع مقدس که مبلغ معرفت دینی، معنویت و خداشناسی بودند، نقش بی بدیلی در حماسه آفرینی رزمندگان اسلام داشت، روحانیت در دوران دفاع مقدس در سه نقش تبلیغی، رزمی تبلیغی و رزمی نقش آفرین بودند و حقا به عنوان الگوهای تاثیرگذار نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه فرماندهان دفاع مقدس در همان زمان به خوبی نقش روحانیت را در ایجاد روحیه و معنویت رزمندگان درک کردند، افزود: فرماندهان دفاع مقدس، با آغوش باز دعوت گیرنده و پذیرای روحانیت در جبهه های نبرد بودند.

امام جمعه ایلام گفت: در دفاع مقدس بود که طلبه های مجاهد ما قبل از اینکه با گفتارشان دعوت کننده به اسلام و معارف دینی باشند در عمل پیشگام بودند و دیگران را به حقایق دینی و جهاد عمل دعوت می کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: بر اساس آمار موجود از میان شهدای روحانیت ۳۰ نفر از آنان مجتهد، ۱۸۱ نفر دارای تحصیلات سطح ۴ حوزه، ۸۸ نفر سطح ۳ حوزه و مابقی در سطوح مختلف تحصیلی حوزه اشتغال داشتند، روحانیون نه تنها نقش روحاینت به عنوان مبلغ و تدوین گر معارف دینی بوده است بلکه به عنوان رزمنده و فرمانده نیز نقش ایفا می کردند و بیشترین نقش را برعهده داشتند.

وی بیان کرد: استان ایلام از استان هایی بوده است که جامعه روحانیت آن، بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس داشته است، روحانیون استان با وجود خودشان در برابر تیر و ترکش دشمنان در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و در سخت ترین شرایط جنگ روحیه آفرین برای رزمندگان اسلام در برابر دشمنان بودند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه قدر شهدای روحانی ما در دوران دفاع مقدس ناشناخته است، خاطرنشان کرد: روحانیون در دفاع مقدس نقش فرماندهی، رزمی، روحیه بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد روحیه معنوی داتشند و این اجلاسیه فرصتی بود نقش روحانیت در دفاع مقدس و نقش فرماندهی آیت الله حیدری ایلامی در دفاع مقدس در لحظات خوف و خطر پرداخته شود.

گفتنی است، اجلاسیه باشکوه شهدای طلاب و روحانیون ویژه کنگره ملی سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان با حضور آیت الله «اختری» رئیس شورای مجمع جهانی اهل بیت و رئیس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین «کریمی تبار» نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، « بهرام نیا» استاندار ایلام، جمعی از مسئولین استانی، جامعه روحانیون، خانواده معظم شهدا در محل سایت دائمی نمایشگاههای بین المللی استان ایلام واقع در پارک چغاسبز ایلام برگزار شد./م

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار